Z radością informujemy, że Szkoła Podstawowa im. J. Pawlikowskiego w Rozprzy otrzymała dotację z Rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno – komunikacyjnych na lata 2017 – 2019 pt. „Aktywna Tablica”.

W ramach tego programu zostały zakupione dwa zestawy dydaktyczne (2 projektory ultrakrótko - ogniskowe, 2 tablice interaktywne, głośniki i oprogramowania) w kwocie 17500zł. Zestawy zostały zainstalowane w sali 7 – pracowni językowej i geograficznej – sala 9. Zakupione narzędzia cyfrowe są bardzo chętnie wykorzystywane nie tylko w trakcie zajęć geografii i języków obcych, ale również na innych przedmiotach, co sprawia, że lekcje są ciekawsze, uczniowie bardziej zainteresowani i zmotywowani do nauki, a to w efekcie przyczynia się do poprawy kształcenia.

Tablice interaktywne zwiększają tempo i skuteczność uczenia się Wyniki badań Brytyjskiej Agencji Komunikacji i Technologii w Edukacji (BECTA) przeprowadzone w 97 szkołach podstawowych wykazały, że używanie nowoczesnych technologii wpłynęło pozytywnie na wyniki uczniów we wszystkich grupach wiekowych i na wszystkich przedmiotach. Badanie miało na celu ustalenie, o ile szybciej uczniowie będą w stanie przyswoić materiał całej podstawy programowej.

1. Uczniowie w grupie wiekowej 5–7 lat nauczyli się zagadnień zapisanych w podstawie programowej matematyki przeznaczonych na dwa lata nauki o 4,75 miesiąca szybciej niż ich koledzy uczący się za pomocą tradycyjnych metod.

2. Czas przerabiania podstawy programowej z matematyki w grupie uczniów w wieku 7–11 lat, mających średnie i wyższe oceny, używających nowoczesnych technologii skrócił się o 3,5 miesiąca, natomiast w grupie uczniów z niższą niż średnia oceną o 4,3 miesiąca.

3. W grupie wiekowej 7–11 lat, w grupie uczniów ze średnimi i wyższymi ocenami, po przerobieniu podstawy programowej z nauk ścisłych dzięki wykorzystaniu nowoczesnych technologii zyskano 3,2 miesiąca, a w grupie uczniów z niższymi niż średnia ocenami aż 7,5 miesiąca!

4. Odnotowano znaczny wzrost umiejętności i tempa uczenia się w zakresie tworzenia interaktywnych prezentacji z matematyki i nauk ścisłych. Co więcej, uczniowie lepiej radzili sobie, pracując nad skomplikowanymi i trudnymi treściami.

5. Fakt, że klasy uczące się z użyciem tablic interaktywnych przerabiały materiał zdecydowanie szybciej świadczy o tym, że skupienie i zainteresowanie tematem było większe niż z wykorzystaniem tradycyjnych metod nauczania.

Inne zalety użycia tablicy interaktywnej w klasie to:

• pozytywny wpływ na koncentrację i współpracę między uczniami;

• zwiększenie zaangażowania w lekcje; • pomoc w skupieniu uwagi na trudniejszych zadaniach, dzięki możliwości użycia kolorowych wyróżnień;

• szybsze przygotowywanie przez nauczycieli materiałów edukacyjnych na lekcje;

• ułatwiona wymiana materiałów lekcyjnych między nauczycielami;

• częstsze korzystanie z internetu podczas lekcji.

• zaangażowanie uczniów w przygotowanie źródeł potrzebnych na lekcje;

• ułatwienie powtarzania wiedzy i umiejętności zdobytych na poprzednich lekcjach;

• umożliwienie nagrywania lekcji w celu późniejszego ich analizowania;

• zwiększenie liczby materiałów wideo używanych podczas lekcji

• praktyczne (w praktyce pedagogicznej) użycie tablicy interaktywnej to skuteczniejszy trening niż jakiekolwiek szkolenie techniczne.

Innowacyjne metody nauczania, w tym korzystające z technologii informacyjno-komunikacyjnych wymagają od nauczycieli nabycia nowych umiejętności, ale cyfrowa edukacja, umożliwiająca uczniom życie we współczesnym społeczeństwie informacyjnym, to potencjał i jedyny możliwy krok w ewolucji edukacji zgodny z postępem cywilizacyjnym. Wiedza i umiejętności zdobyte przez uczniów z użyciem nowoczesnych metod i ze wsparciem nowoczesnych technologii są dużo bardziej trwałe i efektywne.

Szkolny e-koordynator oraz nauczycielskie zespoły samokształceniowe

W ramach rządowego programu "Aktywna Tablica" dyrektor szkoły, pani Beata Gemel, powołała szkolnego e-koordynatora do koordynowania działań w zakresie stosowania TIK w szkole oraz nauczycielski zespół samokształceniowy, który ma wspierać dyrektora szkoły i nauczycieli w zorganizowaniu pracy szkoły z wykorzystaniem TIK. Szkolnym e-koordynatorem został pan Tomasz Deka, a w skład zespołu samokształceniowego wchodzą nauczyciele uczący w klasach IV-VIII.

Szkolenie rady pedagogicznej w zakresie technologii TIK

26 września 2018r. odbyło się szkolenie rady pedagogicznej w zakresie technologii TIK z wykorzystaniem tablicy interaktywnej pt. ”Praca z nowoczesnymi technologiami – Tablica interaktywna”. Podczas szkolenia zwrócono uwagę na możliwości oprogramowania tablicy i wykorzystania jej możliwości do prowadzenia zajęć np. z matematyki, przyrody, j. polskiego, języków obcych i innych przedmiotów.

Międzyszkolna sieć współpracy nauczycieli stosujących TIK

Dnia 6 listopada 2018r. dyrektorzy szkół podstawowych z terenu Gminy Rozprza spotkali się w Naszej Szkole Podstawowej im. J. Pawlikowskiego w Rozprzy w celu zawarcia porozumienia w ramach rządowego programu "Aktywna Tablica". Podczas spotkania powstała "Międzyszkolna sieć współpracy nauczycieli stosujących TIK".

Szkoły tworzące sieć to:

1.Szkoła Podstawowa im.J.Pawlikowskiego w Rozprzy,

2.Szkoła Podstawowa im.M.Konopnickiej w Niechcicach,

3.Szkoła Podstawowa im.Św.Mikołaja w Mierzynie,

4.Szkoła Podstawowa im.Z.Grzybowskiej w Straszowie,

5.Szkoła Podstawowa w Nowej Wsi.

 

Dobre praktyki z wykorzystania TIK

1. TIK na lekcjach różnych przedmiotów W dzisiejszym skomputeryzowanym świecie trudno sobie wyobrazić szkołę bez komputerów, tablic interaktywnych, tabletów czy Internetu. Mimo to efektywne nauczanie z wykorzystaniem TIK nie jest łatwym zadaniem, ponieważ chodzi o wypracowanie takiej koncepcji stosowania nowych technologii, która wzbogaci kompetencje uczniów, a także o to, by nauczyciele kierowali się przy tym nadrzędnymi celami kształcenia, zapisanymi w podstawie programowej, oraz zawartymi w niej wymaganiami edukacyjnymi. W naszej szkole są prowadzone lekcje z wykorzystaniem narzędzi TIK na różnych przedmiotach.

Zapraszamy do zapoznania się z kilkoma propozycjami zajęć, które nauczyciele przeprowadzili z uczniami przy wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnej.

Pliki do pobrania • Resuscytacja krążeniowo - oddechowa - Edb • Piosenka o Rozprzy – muzyka • Ilustrowanie wybranej legendy – plastyka • Wybitni Polacy związani z Rozprzą – historia • TIK na lekcji języka angielskiego

2. Przydatne linki:

www.szaloneliczby.pl

www.learningapps.org

www.mCourser

www.ore.edu.pl

www.aktywnatablicatik.blogspot.com

www.quizizz.com

www.edmodo.com

www.ed.ted.com

www.sumdog.com  - gry matematyczne, serwis dla uczniów i nauczycieli

www.grajlandia.pl/gry/edukacyjne,18/1.html  - gry edukacyjne dla najmłodszych

www.comonsensemedia.org/mobile-app-lists/common-sense-media-learning-awardwinners -propozycja i opis 50 aplikacji, gier i stron internetowych

Szkolny Dzień Bezpiecznego Internetu

Oto link, pod którym można zobaczyć relację z tego wydarzenia: http://www.sprozprza.om.pl/15-informacje-dla-rodzicow/531-szkolny-dzien-bezpiecznego-internetu

To my

  • dsc_0327a
  • dsc_0331a
  • dsc_0333a
  • dsc_0335a
  • dsc_0339a
  • dsc_0343a

Kontakt

(0-44) 615-80-12 (chwilowa awaria)

Sekretariat szkoły: 607-033-582

Dyrektor szkoły: 501-636-957

Logowanie

Zaprogramuj przyszłość

Certyfikaty

Przydatne linki

Szukaj

Licznik odwiedzin

1503094
Dzisiaj
Wczoraj
W tym tygodniu
W zeszłym tygodniu
W tym miesiącu
W zeszłym miesiącu
Wszystkie
194
407
2590
1497226
7323
54403
1503094

Twoje IP: 3.227.233.6
2019-08-18 08:56