GODZINY PRACY PEDAGOGA SZKOLNEGO W ROKU SZKOLNYM 2018 / 2019

PONIEDZIAŁEK 8.00 – 13.35

WTOREK 11.00 – 13.35

ŚRODA 8.00 - 13.25

CZWARTEK 8.00 - 13.40

PIĄTEK 8.00 - 11.30

 

 

 

SZANOWNY RODZICU!

  • Wychowanie dziecka to trudna sztuka, która polega na bezwarunkowej miłości, ale i na mądrym stawianiu wymagań. Powinieneś wiedzieć że:
  • Stawianie dziecku zbyt niskich wymagań obniża u niego poczucie wartości, nie daje mu szansy na wykazanie się prawdziwie posiadanym potencjałem, nie nakłania do podejmowania wysiłku, a tym samym nie daje dziecku szansy na pełny rozwój i podwyższenie swoich umiejętności.
  • Stawianie dziecku nadmiernie wygórowanych wymagań – bez uwzględnienia jego indywidualnych możliwości, także niezgodnych z jego potrzebami, chęciami i marzeniami – może doprowadzić do wystąpienia u niego stanu ciągłego napięcia i lęku przed porażką, wytworzenia niskiej samooceny, poczucia winy za niezadowolenie rodziców i bezsilności. Konsekwencją tego jest zazwyczaj utrata nie tylko dzieciństwa, lecz także własnej osobowości, brak umiejętności decydowania o swoim życiu i pogłębiające się nieprzystosowanie społeczne.

 

SZANOWNY RODZICU!

  • Nie ma nic gorszego niż niespełnione ambicje rodziców dotyczące wykształcenia, zdobycia wymarzonej pracy czy osiągnięcia sukcesu zawodowego, które są przenoszone na dzieci. Pamiętaj więc, że:
  • Wymagania, jakie stawiasz swojemu dziecku, mogą je mobilizować do pracy i nauki wyłącznie wtedy, gdy są:
  • adekwatne do jego wieku i etapu rozwoju - nie można od dziecka oczekiwać działań powyżej jego możliwości,
  • realne i uwzględniające jego potrzeby, zainteresowania i życzenia,
  • elastyczne, gdy dziecko daje do zrozumienia, że nie może im sprostać.
  • Twoje dziecko musi mieć świadomość, że bez względu na swoje zdolności i osiągnięcia jest kochane i akceptowane. Tylko dzięki Twojemu odpowiedniemu wsparciu i mądremu zaangażowaniu ma wtedy szansę dążyć do spełnienia własnych marzeń.

 

RODZICU!!!!

Kochaj, wychowuj, nie bij, bo dzieci bite widzą świat inaczej....

 

Krótki poradnik dla Rodzica

  • Ustal zasady obowiązujące domowników.
  • Dawaj dobry przykład swoim zachowaniem.
  • Rozmawiaj z dzieckiem, abyś na bieżąco wiedział, jak się czuje, o czym marzy, jakie ma kłopoty.
  • W przypadku łamania zasad :
    • porozmawiaj, aby zrozumiało, co zrobiło źle oraz wiedziało, w jaki  sposób poprawić swoje zachowanie, stosując zasadę- fakty-uczucia-oczekiwania, np.: spóźniłeś się 30 minut, denerwowałam się i martwiłam, czy nic złego Ci się nie stało, oczekuję, że tak więcej nie zrobisz.
    • postaraj się poznać przyczynę złamania zasady.
  • W przypadku powtórnego złamania zasady:
    • ustal konsekwencję, np. poprzez ograniczenie ważnego dla dziecka przywileju w adekwatny do przewinienia sposób;
    • bądź konsekwentny w egzekwowaniu tego, co ustaliłeś.
  • Nie stosuj agresji fizycznej, słownej. Staraj się postępować spokojnie, w sposób rozsądny i przemyślany.
  • Gdy jesteś zdenerwowany, postaraj się konstruktywnie rozładować napięcie, trzepiąc dywany, biegając i. t. p.
  • Pamiętaj- jesteś najważniejszą osoba w życiu Twojego dziecka, dzięki której poznaje świat i sposoby radzenia sobie w różnych sytuacjach!!!

POWODZENIA!!!!
„Dzieci uczą się tego, czego doświadczają”

 

RODZICU, O CZYM MUSISZ WIEDZIEĆ, KIEDY DZIECKO IDZIE DO SZKOŁY

  • Rozmawiaj dużo z dzieckiem o szkole, koleżankach, kolegach, nauczycielach.
  • Wysłuchaj tego, co ma do powiedzenia, dowiaduj się co je martwi, jak radzi sobie w różnych sytuacjach.
  • Ucz dziecko koleżeńskości, wrażliwości na potrzeby innych, dzielenia się, uczynności i zrozumienia.
  • Ucz, by nie oceniało pochopnie kolegów, nauczycieli.
  • Przyzwyczajaj dziecko do punktualności. Zapewnij odpowiedni czas na wyszykowanie się dziecka do szkoły. nie wprowadzaj rano nerwowej atmosfery.
  • Pomagaj, ale nie wyręczaj, np. dopilnuj samodzielnego pakowania tornistra, ale sam tego nie rób.
  • Zapewniaj dobre warunki do nauki w domu. Przygotuj stałe i przyjazne miejsce do odrabiania lekcji. Pamiętaj, by kupić dziecku wszystkie potrzebne pomoce. Pożyczanie na lekcji jest dla dziecka bardzo stresujące.
  • Wdrażaj dziecko do starannego wykonywania swoich obowiązków. Sprawdzaj odrabianie lekcji, jak trzeba, wytłumaczże i pomóż.
  • Nie przesadzaj z wymaganiami. Akceptuj możliwości i tempo pracy dziecka.
  • Utrzymuj dobry i systematyczny kontakt z wychowawcą. Konsultuj z nim problemy dziecka, poinformuj czy chodziło do przedszkola, udostępnij dokument, który dostałeś w przedszkolu „Ocena gotowości szkolnej”.
  • Wymagaj właściwego zachowania się w szkole. Nie ignoruj uwag wychowawcy.
  • Nie obciążaj dziecko zbyt dużą liczbą zajęć dodatkowych. Zadbaj o zabawy, grę w piłkę, jazdę na rowerze. Ważne, by miało dużo ruchu.
  • Nie podważaj autorytetu nauczyciela. nawet jeżeli masz rację, nie wypowiadaj przy dziecku negatywnych uwag o pedagogu bo dziecko jest wiernym słuchaczem i bacznym obserwatorem.
  • Pamiętajmy, że szkoła to nie tylko nauka ale również zabawa.
  • Dziecko ma dwoje rodziców i razem powinni dbać o jego kształcenie.
  • Nie wstydź się jeśli dziecko musi korzystać z zajęć dodatkowych- bądź wyrozumiały to przecież dla jego dobra.

Nie zabieraj dziecku kamieni spod nóg, bo gdy dorośnie, potknie się o ziarenko piasku”

 

CO POWINNIŚMY WIEDZIEĆ O NASZYM DZIECKU I JEGO ROZWOJU

  • Dziecko przychodzące do szkoły jest dojrzałe do rozpoczęcia systematycznej nauki, dostosowanej do jego możliwości umysłowych.
  • Ma opanowane wiele pojęć, przyswojony wystarczający zasób słów i umiejętności formułowania zdań.
  • Jest prawidłowo rozwinięte fizycznie, nieco wyrośnięte, bo w okresie przedszkolnym rosło w górę; teraz będzie tężało.
  • Rozwój fizyczny dziecka przebiega dalej, a mięśnie są jeszcze słabe, kościec miękki i plastyczny. W skutek tego każda dłuższa nieprawidłowa postawa przy siedzeniu, może wpłynąć deformująco na kręgosłup, dlatego należy zwracać szczególną uwagę na prawidłową postawę dziecka.
  • Trwa proces wyrastania zębów stałych, łatwo więc o deformację uzębienia- wymaga to kontroli u lekarza stomatologa.
  • Dziecko jest bardzo ruchliwe, dzięki temu nabiera sprawności ruchowej, zwiększa pojemność płuc i objętość klatki piersiowej.
  • Do prawidłowego funkcjonowania potrzebuje racjonalnego rozkładu dnia, poza nauką musi mieć dużo ruchu, rozrywki i czasu na wypoczynek.
  • Dziecko musi mieć świadomość, że jest kochane, ma zapewnioną opiekę, serdeczność i troskę.

„Okres wczesnego dzieciństwa jest bez wątpienia najbogatszy. Poprzez wychowanie trzeba go wykorzystać w każdy możliwy sposób. Straty tego czasu nie da się odnowić.” <br\> Maria Montessori

 

Uczniu, przyjdź do pedagoga gdy:

  • jesteś samotny, czujesz, że nikt Cię nie rozumie,
  • nie potrafisz porozumieć się z nauczycielem,
  • masz problemy rodzinne, znajdujesz się w trudnej sytuacji materialnej,
  • chcesz podzielić się swoją radością, sukcesem,
  • chciałbyś pomóc innym, ale nie wiesz w jaki sposób,
  • masz ciekawe pomysły, którymi chcesz się podzielić,
  • przyjdź także z każdą sprawą, z którą sam nie potrafisz sobie poradzić


PAMIĘTAJ!
NIE JESTEŚ SAM ZE SWOIM PROBLEMEM  

 

Rodzicu, zwróć się do pedagoga szkolnego gdy:

  • niepokoi Cię zachowanie dziecka,
  • chcesz porozmawiać o dziecku i Twoich z nim relacjach,
  • masz pytania dotyczące wyników w nauce dziecka i jego funkcjonowania w szkole,
  • potrzebujesz wsparcia w procesie wychowania,
  • masz pytania i nie wiesz do kogo się z nimi zwrócić,
  • szukasz pomocy.

To my

  • dsc_0327a
  • dsc_0331a
  • dsc_0333a
  • dsc_0335a
  • dsc_0339a
  • dsc_0343a

Kontakt

(0-44) 615-80-12 (chwilowa awaria)

Sekretariat szkoły: 607-033-582

Dyrektor szkoły: 501-636-957

Dzwonki w szkole

1 godzina lekcyjna 8.00 - 8.45
2 godzina lekcyjna 8.55 - 9.40
3 godzina lekcyjna 9.50 - 10.35
4 godzina lekcyjna 10.45 - 11.30
obiad
5 godzina lekcyjna 11.40 - 12.25
obiad
6 godzina lekcyjna 12.45 - 13.30
7 godzina lekcyjna 13.35 - 14.20
8 godzina lekcyjna 14.25 - 15.10

 

Logowanie

Zaprogramuj przyszłość

Certyfikaty

Przydatne linki

Szukaj