Informacje z poszczególnych przedmiotów dostępne od dziś w zakładce każdej klasy pod nazwą: „Lekcje zdalne” –  Zapraszamy!!!

 

W zakładce "Plan lekcji" - znajdziecie rozkład zajęć zdalnych tzw. videokonferencji z nauczycielem uczącym danego przedmiotu. Będziecie potrzebować specjalnego kodu do zajęć, który umieszczę przy każdym przedmiocie na samej górze. Logujcie się: Imieniem i pierwszą literą nazwiska np. Franek C. Zainstalujcie sobie aplikację zgodnie z instrukcją: INSTRUKCJA INSTALACJI APLIKACJI ZOOM - UCZEŃ

Spotykamy się jutro o 10:30. Reszta informacji w zakładce przedmiotowej :)

Trzymać się cieplutko, koniecznie przestrzegajcie zasad kwarantanny i do zobaczenia online J

 

 

https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=TZa19U2OX0yjjFWG-mWuuJgUisscZ_VFnHTSzeOm1kVUOTVXTDJMOU83SEhENVBMNjk1UUY2QjNMMC4u

czasowniki nieregularne - 13:00 

https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=TZa19U2OX0yjjFWG-mWuuJgUisscZ_VFnHTSzeOm1kVUOVowMVdDUjNFTjNQRk5RUlNNUk4xSDBaTy4u

- test unit 9 

 

https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=TZa19U2OX0yjjFWG-mWuuJgUisscZ_VFnHTSzeOm1kVUNkFLQkhRQ0RBUlMxUUxDVzZSTEdWSjgwQS4u

- unit9 - 13:30

 

 

 


Kochani Uczniowie, witam Was w niecodziennych warunkach pracy. Mam do Was ogromną prośbę: każdego dnia wyznaczcie sobie stałe godziny pracy i systematycznie wykonujcie zadane wam prace. Odwiedzajcie tę stronę, strony społecznościowe i platformy, które macie podane przez nauczycieli i sprawdzajcie co dla Was przygotowaliśmy. Życzę wytrwałości i dużo zdrowia! Wychowawca Agnieszka Sielska


 

 

23.03.2020r.

Matematyka – Drodzy rodzice i uczniowie, tak jak do tej pory kontakt oraz praca z uczniami będą się odbywać za pośrednictwem platformy wsipnet.pl oraz komunikatora Messenger. Proszę na bieżąco sprawdzać, czy są jakieś nowości na wsipnet, choć tak jak do tej pory będę oczywiście informować o tym na założonej specjalnie dla każdej z klas grupie klasowej na Facebooku. W razie potrzeby proszę o kontakt za pośrednictwem Messengera (nazwa użytkownika: Matematyka J. Foryś). Dziękuję. Joanna Foryś

J. angielski – dziękuję za nadesłane prace, kto jeszcze tego nie zrobił ma czas dzisiaj do wieczora. Wznawiamy INSTALING do ćwiczenia słownictwa. Spróbujcie się zalogować, komu się nie uda, niech pisze do mnie na maila (w temacie: 7a - Instaling), podeślę przypomnienie loginu i hasła. Do środy 25.03.2020r. zróbcie Ex. 1,2,3/66 AB (ćwiczeniówka) - tym razem nie wysyłamy, w środę napiszę jak to sprawdzimy :)

Geografia – 1. Przeczytaj rozdział „Zmiany w polskim przemyśle” str. 134-137.
2. Na stronie FB Geografia A. Świstak  - grupy klas 7 otwórz i przejrzy przesłaną prezentacje. (jeżeli jeszcze nie jesteś zapisany to proszę to zrobić, jest to dla mnie jedyna możliwości przesyłać Wam karty prace i prezentacje). 3. Przepisz notatki do zeszytu. 4.Wykonaj przesłaną kartę pracy na komputerze i prześlij na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. podpisane imieniem i nazwiskiem. Czas pracy -27.03.2020r.

Chemia –1.Proszę się zapoznać z tematem: Równania reakcji chemicznych 2. Proszę obejrzeć filmik: https://www.youtube.com/watch?v=qSV34rV1Uwc3  3. Dalej będziemy pracować nad tym tematem na lekcji on-line czas do 30 marca

Biologia –  czas do 30 marca 2020r. temat: utrwalamy wiadomości: Regulacja nerwowo - hormonalna cz. 2. W ramach powtórzenia proszę obejrzeć filmiki: https://www.youtube.com/watch?v=wSUndP7mucg, https://www.youtube.com/watch?v=mrvAY2kMFuY dla chętnych  ambitniejszy filmik o hormonach (poważny ale bardzo ciekawy), https://www.youtube.com/watch?v=kyCyfdK-wXo

Informatyka – Proszę wykonać dwa zadania powtórzeniowe z podręcznika z tematu „Programowanie w środowisku Scratch”: zadanie 10 i 12 str. 144. Proszę pamiętać, aby korzystać ze środowiska „Scratch Online”, aby po przyjściu do szkoły pochwalić się efektem swojej pracy:) Czas pracy do 25.03.2020r.

Fizyka – Zadania z ruchu jednostajnie przyspieszonego zad. 4,5,6,7 str. 140. Czas rozwiązania 24 marca 2020r.

Historia – Proszę powtórzyć ustnie podsumowanie rozdziału IV. (str. 152 –154 podręcznik)Pisemnie: ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń str. 68 – 69. Ocenę można otrzymać za opracowanie w formie pisemnej wybranych pięciu pytań ze str. 154 i wysłanie na   adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. ( za pracę samodzielną, zawierającą własne spostrzeżenia  i wnioski - wyższa ocena). Czas pracy do 27.03.2020r.

J. niemiecki – 1. Bardzo proszę zalogować się na swoje konto na stronie quizlet.com i wykonać quizy przypisane do klasy. 2. Przypominam o systematycznym korzystaniu z programu INSTALING, gdyż na koniec miesiąca będzie wystawiona ocena. Czas pracy do 25.03.2020r.

Plastyka – 1. Obejrzyj w podręczniku dzieła: Leonard da Vinci „Mona Lisa” i Jean Michael Basquiat „Mona Lisa” ze strony 65. 
2. Wykonaj ćwiczenie 3 ze str.51. Po wykonaniu pracy, nie zapomnij zapisać pliku. Czas pracy do 30.03.2020r.


Muzyka - 1. Przeczytaj informacje na temat grup instrumentów, które dotychczas poznaliśmy (podręcznik – Temat: Wielka rodzina instrumentów). 2. Na podstawie przeczytanego tekstu oraz ilustracji rozwiąż krzyżówkę. Dla ułatwienia w każdym haśle umieściłam jedną literę.

 

 

 

1.

 

L

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

K

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

W

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.

M

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Y

 

 

 

 

 

6.

 

 

 

 

 

A

 

 

 

 

 

 

 

7.

 

 

 

 

 

 

I

 

 

 

8.

 

 

 

 

 

 

 

Y

 

 

 

 

9.

 

 

 

 

 

 

F

 

 

 

 

 

 

 

10.

 

 

 

 

N

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11.

 

 

 

 

Z

 

 

 

 

 

1. Instrument dęty drewniany, występuje w wielu odmianach.
2. Jeden z instrumentów perkusyjnych melodycznych, posiada drewniane płytki.
3. Przypominający fortepian instrument strunowy szarpany z mechanizmem piórkowym.
4. Potocznie „grzechotki”.
5. Największe i najniżej brzmiące instrumenty smyczkowe.
6. Instrument dęty blaszany. Grywany jest na nim Hejnał Mariacki.
7. Wirtuozem tego instrumentu był Fryderyk Chopin.
8. Ogólna nazwa instrumentów dętych.
9. Ogólna nazwa instrumentów strunowych.
10. Instrument dęty blaszany wyposażony w ruchomy suwak.
11. Element instrumentu smyczkowego służący do wzbudzania strun.
Nie przepisuj zagadnień, otrzymasz je do wklejenia po powrocie do szkoły.
Litery z niebieskich pól czytane od góry do dołu utworzą hasło.
3). Zapisz hasło w zeszycie. Korzystając z podręcznika i innych źródeł wiedzy (słownik muzyczny, wikipedia), wyjaśnij w kilku zdaniach znaczenie hasła.
4.) Wpisz w wyszukiwarce na platformie YouTube hasło, które było rozwiązaniem krzyżówki z dopiskiem Kombi, cover by Tomi – Słodkiego, miłego, życia. Obejrzyj filmik , posłuchaj, jakie możliwości posiada Keyboard.
5). Jednym z kompozytorów muzyki elektronicznej jest Jean Michel Jarre, który wykorzystuje w swoich aranżacjach muzycznych wiele rozmaitych elektrofonów w celu uzyskania specyficznego, oryginalnego brzmienia. Wpisz w wyszukiwarkę Youtube: Jean Michel Jarre- Oxygen 8 Madis Remix), ułóż się w  wygodnej pozycji i z zamkniętymi oczami posłuchaj utworu.
6).Wykonaj rysunek odzwierciedlający  nastrój wysłuchanego utworu, oraz to, co podczas słuchania podsunęła ci wyobraźnia. W czasie wykonywania pracy nadal możesz słuchać kompozycji , dzięki temu odprężysz się i zrelaksujesz. Rysunku nie wyrzucaj! Złóż go i wsuń do zeszytu. Po powrocie do szkoły porozmawiamy o emocjach, jakie wywołał w Was utwór oraz pooglądamy i zinterpretujemy wszystkie prace.
7). Posłuchaj piosenki zespołu 2 plus 1 pt. „Chodź, pomaluj mój świat” w oryginalnej wersji. Naucz się jednej zwrotki i refrenu na pamięć (Tekst znajdziesz w podręczniku, natomiast samą piosenkę w wielu wersjach na kanale Youtube).
Zadania przewidziane są na 2 godziny lekcyjne, część zrób w tym tygodniu, drugą część w przyszłym.
Dla chętnych: Referat lub prezentacja multimedialna pt.:„Rodzina elektrofonów”.
Jest to praca dla osób, które chciałyby wykonać zadanie dodatkowe na 6. Referat powinien zawierać najważniejsze informacje dotyczące tej grupy instrumentów , można go uatrakcyjnić zdjęciami. Opisz minimum 3 instrumenty z tej grupy. Prezentacje multimedialne proszę wykonać czytelną czcionką z wyodrębnionymi najważniejszymi informacjami. Dołączcie zdjęcia i dźwięki.  Robiliście takie prace już wiele razy, więc znacie moje oczekiwania. Zachęcam do korzystania z różnych źródeł wiedzy. Czas wykonania – do 15.04. 2020.
Prace przysyłajcie na adres mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Pozdrawiam. K. Juszczyk


 18.03.2020r. Dzisiaj ciąg dalszy:

 Matematyka – utworzona jest na Facebooku grupa klasy z użytkownikiem „Matematyka J.Foryś”. Uczniowie, którzy jeszcze nie zapisali się do klasy, proszeni są o dopisanie się. Jeśli któryś z uczniów nie ma konta na fb, to jeden z rodziców proszony jest o zapisanie się w jego imieniu. Takie rozwiązanie da możliwość bezpośredniego kontaktu z nauczycielem matematyki oraz możliwość przesłania plików.


J. angielski – od dzisiaj ćwiczymy pisownię i wymowę słownictwa: lesson 6.3 i 6.5 SB str.76, jak również przypomnijcie sobie i utrwalcie wszystko o rzeczownikach policzalnych (countable) i niepoliczalnych (uncountable) – link do obejrzenia filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=6eG04RzGTQ4 oraz zróbcie ćwiczenia 5,6,7/70 SB i 1/127SB (w zeszycie i zróbcie zdjęcie, albo od razu na komputerze w programie Word) i do poniedziałku 23.03.2020r. prześlijcie na maila: agnieszkasie@ interia.pl. GOOD LUCK!!!


Język niemiecki - 18-20.03.2020 - 1) Na podstawi e ogłoszeń z ćwiczenia 2/37 w podręczniku, proszę wykonać ćwiczenie 4/37 w zeszycie (opis swojego zwierzątka) . 2) Ćw. 6,7 /47 – zeszyt ćwiczeń. 3) Bardzo proszę, aby każdy uczeń wszedł w podany przeze mnie link i utworzył swoje konto na stronie quizlet.com, podając pełne imię i nazwisko. https://quizlet.com/join/3NaxQ8rrZ


Drodzy Rodzice, W czasie obowiązkowej kwarantanny dzieci będą otrzymywały zadania do wykonania w domu z poszczególnych przedmiotów. Zaczynamy od dzisiaj!

Pozdrawiam wychowawca Agnieszka Sielska


Matematyka – zadania będą zadawane na wsipnet. Tam od pewnego czasu jest założona klasa, do której po otrzymaniu kodu od nauczyciela matematyki, uczniowie mieli się zapisać. Jeśli ktoś tego nie zrobił proszę się zgłosić smsem do mnie. Dziś jest pierwsza praca domowa. Trzeba zaglądać codziennie na wsipnet- tam będą dalsze polecenia z matematyki. W razie problemów proszę o kontakt z p. Joanną Foryś przez Messengera.


J. angielski – proszę utrwalić pisownię i wymowę słownictwa: lesson 6.1 i 6.2 podręcznik str. 76 oraz sprawdzić i uzupełnić ćwiczenia w ćwiczeniówce na str. 65 do środy 18.03.2020r.


Chemia - czas do 20 marca 1.Ustal wzory związków o nazwach : tlenek chloru I, tlenek chloru V, tlenek azotu IV, tlenek azotu II. 2. Oblicz skład procentowy tlenu w tlenkach z zadania 1. 3. Narysuj wzory strukturalne wyżej wymienionych tlenków. 4. Napisz wzór elementarny związku chemicznego, który składa się z: a) 75% masowych węgla i 25 % masowych wodoru b) 70 % masowych żelaza i 30 % masowych tlenu zadanie dla chętnych: Wiedząc, że galena to ruda ołowiu o wzorze PbS, oblicz procentową zawartość ołowiu w galenie. Ile kilogramów ołowiu można teoretycznie otrzymać z 2 ton galeny?


Fizyka - Zadania z kinematyki ruch jednostajny prostoliniowy. Proszę zrobić w zeszycie do 19 marca Zad. 5,6 str. 134 z podręcznika i dodatkowo następujące zadania: Zad. 1. Jaś stoi w odległości 0,5 km od skały i bada zjawisko echa. Echo własnego głosu usłyszał po 3 sekundach. Czy na podstawie tych danych mógł obliczyć prędkość rozchodzenia się dźwięku w powietrzu? Jaką wartość otrzymał podaj w m/s. Zad. 2. W stronę zatopionego okrętu echosonda wysłała sygnał, który powrócił po 0,5 s. Oblicz w jakiej odległości x od badaczy znajdował się wrak, jeśli w wodzie dźwięk rozchodzi się z prędkością 1450 m/s. Zad.3. Narciarz w czasie 5 minut przejechał trasę o długości 1800 m. Oblicz średnią prędkość narciarza.


Biologia - czas do 18 marca - Wiesz, czy nie wiesz- powtórzenie wiadomości z działu regulacja nerwowo hormonalna (ustnie) do zeszytu notatka na temat: - jak zapobiegać chorobom układu nerwowego - jak zapobiegać chorobom układu hormonalnego


Geografia - 1. Powtórz tematy : Warunki rozwoju rolnictwa oraz Produkcję roślinną w Polsce. 2. Wykonaj w zeszycie ćw. 2 str. 130/ podręcznik (czas realizacji 20.03) 3. Obejrzyj na YouTobe film: "Odkrywając wielkie marki PGE - wytwarzanie energii (NAPRAWIONY DŹWIĘK)", odpowiedź na pytania z karty pracy ( karta przesłana na messengera). Pytania przepisz do zeszytu, podaj pisemną odpowiedź. (czas realizacji 25.03)


Język niemiecki - 1) Proszę utrwalić nazwy zwierząt domowych oraz akcesoriów, jakich potrzebują. 2) Ćw. 4, 5/36 z podręcznika pisemnie w zeszycie (płytę każdy posiada w podręczniku). 3) Proszę o wykonanie ćwiczeń na platformie LearningApps do dnia 18.03.2020 https://learningapps.org/view1577391 https://learningapps.org/watch?v=p2m6fq3on20. Przypominam o obowiązkowym korzystaniu z programu INSTALING do nauki słownictwa! Ocenianie z niego będzie się odbywało na dotychczasowych zasadach.


Plastyka - W zeszycie uzupełnij opis happeningu. Czas pracy do 25.03.2020


Język polski - Bardzo proszę o wykonanie tych zadań do 20 marca. 1.Jan Kochanowski „ Fraszki”. Obraz szczęśliwego życia. Wpisać definicję fraszki. Przeczytać fraszki z podręcznika na str. 62-63, wykonać pisemnie polecenia od1 do14, str.64. Przygotować się do mówienia z pamięci fraszki J. Kochanowskiego „Na lipę”. 2.Rodzaje zdań złożonych podrzędnie. 97. Ćwiczenia 7,8,9,10 ,str. 198-podręcznik oraz ćwiczenia z ćwiczeniówki dotyczące tego tematu. 3. Przeczytać „ Zemstę” A. Fredry.


Historia - Proszę opracować ustnie temat: Kultura polska na przełomie XIX.i XX wieku (str. 148 – 151 podręcznik) Pisemnie: ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń str.66– 67; pytanie 4 str.151 do zeszytu przedmiotowego


W-F - Witam moi kochani uczniowie. W sytuacji jakiej się znajdujemy nie zapominajcie o ćwiczeniach fiycznych. To zadania, które prosze wykonać codziennie w ramach lekcji wychowania - fizycznego. :-) Czas ok. 15 min., więc nic wielkiego i każdy może to wykonać. Przygotujcie sobie stoper {każdy z was posiada w telefonie} Zaczynamy jak zawsze od..... ROZGRZEWKI - bieg 2 min. w miejscu {lub jesli możecie wykonywać ćwiczenia na powietrzu albo macie dużo miejsca w domu to bieg truchtem}; - nadal bieg w miejscu lub truchtem, dołączamy wymachy ramion do przodu - 30 sek - nadal bieg w miejscu lub truchtem, dołączamy wymachy ramion do tyłu - 30 sek - w miejscu lub w truchcie, przeskoki naprzemienne, czyli prawa ręka - lewa noga - {wysoko podnosimy kolana} - 30 sek - skip A w miejscu lub podczas biegu - 30 sek - skip C w miejscu lub podczas biegu - 30 sek Zatrzymujemy się - skłony na trzy - cztery wyprost - 10 - skręto-skłony - 20 - ręce przed siebie wymachy nóg {prawa noga do lewej ręki, lewa noga do prawej ręki} - 20 - 15 pajacyków - 15 przysiadów - siad płotkarski - jak zawsze 3 serie na jedna i 3 na drugą nogę - motylki 30 sek - siad rozkroczny - skłony na trzy do nogi lewej do środka i do nogi prawej - 5 razy - leżenie przodem - rozkładamy ręce i skręt aby sięgnąć lewą nogą do prawej ręki i odwrotnie { pamietajcie - noga do ręki a nie ręka do nogi} - nadal leżenie przodem, ręce wyciągamy do przodu i robimy 10 grzbietów {pamietajcie o przytrzymaniu grzbietu chwile w górze, nie szarpiemy} - przechodzimy do leżenia tyłem - 20 brzuszków { pamiętajcie ręce przy głowie albo na klatce piersiowej, nie na karku aby go nie naciągnąć } - nadal leżenie tyłem - nogi ugięte, ręce wzdłuż tułowia i wypychamy biodra do góry - przytrzymujemy -{rozciagamy w ten sposób brzuch } - 10 razy Wstajemy, na tym kończymy rozgrzewkę. ;-) Teraz mam dla was CHALLENGE (wyzwanie) - DESKA Dla tych, którzy nie chca podjąc sie wyzwania zalecenia znajdują sie pod planem WYZWANIA A o to PLAN WYZWANIA Codziennie po rozgrzewce robimy DESKĘ wydłużając czas. 1 dzień - 20 sek 2 dzień - 20 sek 3 dzień - 30 sek 4 dzień - 30 sek 5 dzień - 40 sek 6 dzień - wolne - weekend { dla tych, którym nie przeszkadza że to sobota 45 sek } 7 dzień - wolne - weekend 8 dzień - 45 sek 9 dzień - uwaga zwiększamy do 1 minuty 10 dzień - 1 minuta 11 dzień - 1 minuta 12 dzień - 1 min 30 sek 13 dzień - wolne - weekend { dla tych, którym nie przeszkadza że to sobota 1 min 30 sek} 14 dzień - wolne - weekend Na tym na razie wyzwanie kończymy z nadzieją, że już będziemy w poniedziałek wracać do szkoły. ;-) Zalecenia dla tych, którzy nie podjęli się wyzwania. (Oczywiście Ci , którzy wyzwanie podjęli, również mogą przygotowywać się do testu.) Proszę przygotowywać się do Testu Sprawności Fizycznej Zuchory. Przypominam, test składa sie z 6 prób: - szybkości - ilość klaśnięć pod kolanami - czas mierzony przez 10 sek - skoczność - odbicie z miejsca, obrót na pięcie i mierzymy stópki do miejsca wybicia ( musi być minimum 5 stópek to 1 pkt ) - gibkość - czyli rozciąganie - w skłonie dotykamy po kolei - kostki, palce stóp. palce rąk o podłogę, kciuki o podłogę, całe dłonie i ostatnie głowa do kolan. Pamiętamy wszystko przy wyprostowanych kolanach - siła mięśni ramion - zwisy i podciąganie (jeśli któś ma drążek lub trzepak , jesli nie proszę wzmacniać ramiona np. robiąc pompki, robiac deskę i z tej pozycji przechodząc do pozycji pompki) - siła mięśni brzucha - w pozycji leżąc robimy nożyce poziome 10 sek to minimum u dziewcząt u chłopców 30 sek to minimum - wytrzymałość - bieg 20 minutowy dla dziewcząt i 30 minutowy dla chłopców. Powodzenia i wytrwałości w wyzwaniu. Pamiętajcie o zachowaniu bezpieczeństwa podczas ćwiczeń oraz o obowiązkowej rozgrzewce. Pozdrawiam i do szybkiego zobaczenia. Dbajcie o siebie i stosujcie się do zaleceń. P.S Fajnie byłoby, gdyby osoby, które podejmą wyzwanie nagrywały każdy dzień wyzwania. Bardzo będzie mi też miło jak będziecie nagrywać wszystkie zalecane przeze mnie ćwiczenia w waszym wykonaniu i po powrocie do szkoły obejrzymy to na lekcji. Proponuję za nagranie filmików dodatkową ocenę z wychowania fizycznego.:-) Buziaki od waszej - wuefistki.

To my

  • dsc_0327a
  • dsc_0331a
  • dsc_0333a
  • dsc_0335a
  • dsc_0339a
  • dsc_0343a

Logowanie

Kontakt

Sekretariat Budynek B

Czynne: 7:30 - 14:30

tel. 44 615-41-36

Sekretariat Budynek A

Czynne: 8:00 - 10:00

tel. 607-033-582

Dyrektor szkoły

tel. 501-636-957

1% dla SP Rozprza

Dzwonki w szkole

1 godzina lekcyjna 8.00 - 8.45
2 godzina lekcyjna 8.55 - 9.40
3 godzina lekcyjna 9.50 - 10.35
4 godzina lekcyjna 10.45 - 11.30
obiad
5 godzina lekcyjna 11.40 - 12.25
obiad
6 godzina lekcyjna 12.45 - 13.30
7 godzina lekcyjna 13.35 - 14.20
8 godzina lekcyjna 14.25 - 15.10

 

Zaprogramuj przyszłość

Certyfikaty

Przydatne linki

Szukaj