22.06.2020 r.
Spotykamy się dziś po raz ostatni w roku szkolnym - sprawdzimy zadnia z ostatniego tygodnia i ... na tym chyba zakończymy tą wyjątkową podróż edukacyjną w tym roku szkolnym. Ponieważ nie wiem w jakim stanie liczebnym się spotkamy, już teraz składam Wam najserdeczniejsze życzenia wakacyjne - zdrowia, pogody i radości, wytchnienia od codziennych (szkolnych) trosk, pasji, przygód i wrażeń (aczkolwiek z rozsądkiem za pan brat jednak - by zdrowie się nie naruszyło) :)
Dziękuję Wam za ten rok szkolny, za serce które wkładaliście w zdobywanie wiedzy, za życzliwość i przyjemne pogawędki on-line, za zainteresowanie i terminowość, za zaangażowanie i sumienność, za starania...DZIĘKUJĘ:)
Na wypadek niepogody lub nadmierną ilość wrażeń, lub chwilę nudy, lub chęć zrobienia czegoś innego niż....albo na rozruch przed wrześniem:) wrzucam przydatne, kolorowe linki. Stopień trudności od bardzo, bardzo łatwych po nieco trudniejsze. Wszystkie związane z wakacjami. Każdy jest opisany, wielokrotnego użytku, nie wymaga logowania. Polecam i życzę miłej zabawy:)  Do zobaczenia po wakacjach (oby ososbiście) :)
https://www.liveworksheets.com/in88513rh - holidays - phrases with "go"
https://www.liveworksheets.com/iy79694jb  - Present Continuous - holidays
https://www.liveworksheets.com/cd759306eb  - my summer holiday (past simple)
https://www.liveworksheets.com/bv8166ms  - summer crossword  (łatwe)
https://www.liveworksheets.com/sq8241ni  - summer vocabulary (łatwe)
https://www.liveworksheets.com/cv660390ft - summer holiday text (łatwe)
https://www.liveworksheets.com/pa21683ll - summer definitions (łatwe)
https://www.liveworksheets.com/tn835178qo  - summer reading comprehension (ok)
https://www.liveworksheets.com/sb456174hj  - postcard (bardzo, bardzo łatwe)
https://www.baamboozle.com/game/97820 - vocabulary - (bardzo, bardzo łatwe)
19.06.2020 r.
Ponieważ część osób ma kłopot z rozczytaniem ćwiczeń i stron podanych w poprzedniej zakładce, wyjaśniam - strona 100 - cała; strona 102 - ćw.5 i 6; strona 105 - ćw. 9 i 10. Mam nadzieję, że teraz jest wszystko jasne. Informuję również, że zostały otwarte e-ćwiczeniówki - dział 7.2, 7.3, a nawet 7.4 i 7.5 możecie sobie wypełniać - macie nielimitowaną ilość podejść do ćwiczeń - na chwilę obecną są one otwarte do 13 września 2020 - jest to zabieg celowy - mam nadzieję, że jak ktoś z Was będzie miał ochotę sobie coś przypomnieć przed powrotem do szkoły, to jeszcze będzie mógł to zrobić. W e-ćwiczeniówkach otworzyłam Wam również dział 8 i wszystkie wcześniejsze - jak będziecie chcieli, to też możecie sobie do nich zaglądać. 
Proszę przeczytać tekst ze str.101 w książkach i postarać się wykonać trzy krótkie ćwiczenia z tej strony - 2,3 i 5. Ponieważ oddaliście już książki zdjęcie wrzucę Wam na grupę w Messengerze. 
Przypominam, że nasze ostatnie spotkanie w tym roku szkolnym jest w poniedziałek 22.06.2020, mamy trochę rzeczy do omówienia, więc bardzo proszę o logowanie się na wyznaczoną godzinę, chociaż tym razem. Pozdrawiam i do zobaczenia:)
 
15.06.2020
(lekcja online)
Topic: Doctor Q's house rules - wyrażanie zasad, pytanie o pozwolenie.
Materiał do zajęć znajdziesz w podręczniku na str. 94 i 95.
Ćwiczenia do zajęć są w zeszycie ćwiczeń na str.62.
Linki pomocnicze do zagadnienia z lekcji (DLA CHĘTNYCH):
https://learningapps.org/2902521 - must + pictures
https://learningapps.org/3203912 - must, mustn't
https://learningapps.org/3063250 - all
https://www.liveworksheets.com/uu7025vs - must/can/mustn't
https://www.liveworksheets.com/zv385342kn - must/can/mustn't
https://wordwall.net/resource/664747/esl-tefl/using-can-must-should
Materiał do opracowania w tygodniu: do 21.06.2020
Topic: I am sorry, we can't come - inviting ( making, accepting and declining). Checking for mistakes - poprawne pisanie - ćwiczenia.
Poza tymi treściami, zostanie nam w tym roku szkolnym jeszcze jedna strona w ksiażkach; poniższe treści omówimy i sprawdzimy na zajęciach 22.06.2020. Postaraj się wykonać jak najwięcej ćwiczeń z poniższej listy. Jeśli któregoś ćwiczenia nie zrozumiesz, zapisz jego numer i zapytaj mnie o wyjaśnienie przez Messenger, nie musisz czekać z rozwiązaniem problemu do lekcji online 22.06.2020:)
str. 100, ćw.5, 6 str.102, ćw. 9, 10 str. 105
Ćwiczenia do powyższych treści znajdziesz w zeszycie ćwiczeń na str. 63, 64 i ćw.4 str. 65
Linki do ćwiczeń związanych z "domem" (DLA CHĘTNYCH):
https://learningapps.org/2884302 - house + listening
https://learningapps.org/2991367 - części domu i wyposażenie
 
08.06.2020
Topic: We're meeting at six - czytanie i uzupełnianie tekstu z wykorystaniem czasu Present Continuous.
Ćwiczenia do wykonania określę na zajęciach. Będą wpisane w środowej zakładce.
Przypominam, że w tym tygodniu konsultacje z czwartku zostały przesunięte na dziś - będę w szkole w ustalonych godzinach. Osoby, które zamierzają przyjść na konsultacje, proszone są o kontakt w prywatnej wiadomości na Messengerze.

05.06.2020
Topic: Rooms in my house/flat and their appliances.
Przypominj sobie budowę i użycie czasu Present Continuous - będzie potrzebny na poniedziałek 08.06.2020.
Utrwal słownicwto dotyczące poszczególnych pomeszczeń w domu/mieszkaniu i ich szczegółowego wyposażenia. Skorztstaj z podręcznika - słowniczek do działu 7 oraz z kserówek, które dawałam Wam w ubiegłych latachporuszających tematykę wyposażenia i nazw pomieszczeń w domu. Możesz również skorzystać z zasobów internetu, które pomogą Ci odświeżyć i poszerzyć zasoby wiadomości. Załączam filmy tematycznie związane z "domem". Są ciekawe, zabawne, "realne". Zachęcam skorzystać, by dodatkowo osłuchać się z językiem, poszerzyć świadomość językową i kulturową - porównajcie jak żyją ludzie na Wyspach Brytyjskich, czy ich domy są takie same jak Wasze? Może czymś się jednak różnią?
https://www.youtube.com/watch?v=-bF_O5f4Qgk - houses in England/in the UK
https://www.youtube.com/watch?v=ATjMxH3-e4Y - a funny tour ariund the UK house
https://www.youtube.com/watch?v=kzkEGEjkb30 - speaking about houses POLECAM POSŁUCHAĆ i PRZEMYŚLEĆ ODPOWIEDZI
PRACA DLA CHĘTNYCH - wszyscy chętni przed wypełnieniem kart w Wordwall podaja swoje imiona i nazwiska, uzupełniają odpowiedzi i postępują zgodnie z instrukcją podawaną przez stronę.
https://wordwall.net/play/873/623/8585 - types of houses klasa 6
OSOBY CHĘTNE korzystające z tych linków, po uzupełnieniu kart wciskacie FINISH, wybieracie prawa opcję "email my teache" i uzupełniacie okienka zgodnie z wymogami strony.
https://www.liveworksheets.com/sz667239ro - praca na poziomie podręcznika
https://www.liveworksheets.com/jj103130ib - praca dla chętnych, ćwiczenia są trudniejsze niż te w książce
Termin wykonania prac dla chętnych to maksymalnie wtorek - 09.06.2020.
Przypominam o wykonaniu ćwiczeń w (e-)ćwiczeniówkach. Terminy już niemal się kończa. Kto nie był i nie wykonywał ćwiczeń – proszę wejść i zrobić. Kto wykonywał w wersji papierowej, proszony jest pamiętać o terminowym podesłaniu zdjęć ze strony w ćwiczeniach na mój adres mailowy.
 
03.06.2020

Topic: Home sweet home - exercises.
1. Naucz się/upewnij się że znasz wszystkie słówka z niebieskich ramek ze stron 94 i 95.
2. Bazując na słownictwie z ostatnich zajęć, lub na tym z książki, wykonaj w zeszycie następujące ćwiczenia z podręcznika: ex.1/94; 4, 5, 6/95. Wpisz same odpowiedzi, nie wpisuj treści ćwiczeń w całości.
Sprawdzimy te ćwiczenia na zajęciach online - 08.06.2020
3. Naucz się czytać tekstów ze str.94 i 95. POMYŚL i wstępnie NAPISZ krótki opis swojego domu, wzorując się na opisach z książki. Jeśli umiesz dopisać coś więcej, uczynić opis bardziej szczegółowym - pisz, działaj, twórz:) BARDZO PROSZĘ, BY PRACE BYŁY SAMODZIELNE - nie korzystajcie z tłumaczy, "pomocników", gotowców. Wspominałam o tym "-dzieści" razy mam nadzieję, że każde z Was pamięta dlaczego jest to aż tak ważne.
termin - 08.06.2020 - na lekcji online wyznaczę osoby, które przysyłają opisy na mail - Uwaga! Będzie "minutowy" termin podsyłania prac więc proszę by były rzeczywiście napisane w zeszytach.
4. W zeszycie ćwiczeń/e-ćwiczeniówkach - każdy wie, kto i gdzie wykonuje ćwiczenia - wypełnij stronę 60 (cztery ćwiczenia) i prześlij do oceny - dotyczy osób z papierową wersją, gdyż elektroniczną sprawdza system. UWAGA - system ocenia JEDYNIE PIERWSZĄ wysłaną wersję, więc proszę nie forsować i nie wysyłać ćwiczeń po 7 razy jak to było czynione w przypadku ostatniej partii ćwiczeń przez część osób:)  Swoją drogą przyznaję, że Wasza pomysłowość w zaskakiwaniu mnie pod względem "problematic issues" jest niebywała - kiedy jedną kwestię udaje nam się rozpracować i wyprowadzić na prostą, zaraz znajdujecie kolejną, której nie przewidziałam;) Liczę, że tym razem niczego nowego nie wykombinujecie w tej kwestii:)  I BARDZO PROSZĘ CZYTAĆ POLECENIA i PRZYKŁADY - wbrew temu co niektórzy sądzą, SĄ ONE BARDZO POMOCNE, WRĘCZ NIEZBĘDNE.
termin realizacji zadań - do 05.06.2020 - dotyczy również terminu przysłania maila ze zdjęciem.
PONIZSZE LINKI SĄ DLA CHĘTNYCH, urozmaicą Wam nieco powtórki słówek, pokażą w jaki sposób łatwo tworzyć definicje mebli i pomieszczeń. Linki zawierają 4 warianty pracy - nauka (strona działa jak fiszki) oraz 3warianty gier (quiz, klasyczny oraz junior). Wybierzcie ten, który bliższy Waszym potrzebom i upodobaniom. Zdobywajcie punkty, podciągajcie swoje wyniki. Powodzenia:)
https://www.baamboozle.com/game/70204  - opisy mebli – definicje
https://www.baamboozle.com/game/421  - opisy pokoi
https://www.baamboozle.com/game/52034  - zdjęcia wyposażenia
https://www.baamboozle.com/game/19935  - rysunki mebli
https://www.baamboozle.com/game/14476  - wyrażenia zawiązane z mieszkaniem
P.S. Osoby chętne pisać poprawę ostatniego sprawdzianu, lub te, które muszą - z oc. niedostateczną - poprawa jest jutro -  czwartek, o 12.00.
Przypominam też o konsultacjach - mam je w czwartki, od 13.30 do 15.00 w sali 14. Osoby zainteresowane, bądź przeze mnie wyznaczone - domówienie szczegółów spotkania nastąpi przez Messenger - proszę sprawdzać wiadomości grupowe i prywatne, ewentualnie czekam na wiadomości z Waszej strony. Pamiętajcie o koniecznych oświadczeniach od rodziców i zasadach bezpieczeństwa - wszystkie dane są na głównej stronie szkoły w artykule. Weźcie wszystko co potrzebne do konsultacji - zeszyt, ćwiczeniówka, książka, kartki, długopisy. Przed wystawieniem ocen odbędą się jeszcze jedne takie konsultacje wiec proszę korzystać bo uczniów jest wielu, czasu mało, a jedna, a regulacje bezpieczeństwa muszą być przestrzegane przez wszystkich.

 
1.06.2020
Topic: My home, my room, my place – ćwiczenie słownictwa.
A teraz tematyczne linki - Children's Day. Mam nadzieję, że zawiesicie oko i ucho chociaż na części z nich:)  Enjoy them - best wishes to all of you:):)
https://www.youtube.com/watch?v=3wphwK9vXuo  - facts ad children's day
https://www.youtube.com/watch?v=AhKvnHlnXxQ  - children's day in different countries
https://www.youtube.com/watch?v=V1BFLitBkco  - children's rights
https://www.youtube.com/watch?v=LkW0EE0iCi4  – quotes
https://www.youtube.com/watch?v=I_uDUSzzSUo  - a song
https://www.youtube.com/watch?v=o909brBJvCo  - Oliver Twist - a story
29.05.2020
Topic: Where do we live? – vocabulary.
Wchodzimy w dział 7. Proszę przejrzeć ode mnie notatki z zeszłego roku dotyczące domu – wyposażenia, części domu, poszczególnych pomieszczeń – w celu przypomnienia sobie słownictwa. Proszę również przejrzeć notatki gramatyczne dotyczące czasu Present Continuous. Jeśli nie macie ani jednych, ani drugich notatek, przejrzyjcie zawartość dwóch pierwszych lekcji w książce, słowniczek do tych lekcji oraz tył ćwiczeniówki – informacje gramatyczne do działu 7. Na zajęciach online krótko omówię także wyniki ostatniego sprawdzianu.
Proszę pamiętać o zaległych pracach domowych w zeszytach – przyjmuję je tylko do niedzieli, później już nie. Proszę więc po raz ostatni o przysłanie zaległych prac. To samo dotyczy zaległych ćwiczeń w e-ćwiczeniach – są już otwarte a ich termin też jest do 31.05.2020.
27.05.2020
Topic: Get culture! – listening with understanding; questions and answers.
Jesteśmy po sprawdzianie, zatem nieco lżejsze zadanie. Przydzieliłam Wam w e-ćwiczeniówkach odpowiednie materiały do obejrzenia – z działu „Culture” oraz „Grammar” – proszę je obejrzeć i przesłuchać tyle razy ile potrzebujecie. Mieliście do nich dostęp od zawsze, ale pewnie nie wpadły Wam w oko te bogate materiały, zatem od dziś już wiecie, że są. Adekwatne ćwiczenia sprawdzające do materiałów audio znajdziecie w ćwiczeniówkach papierowych na stronie 86 i 87 – są tu pytania, na które znajdziecie odpowiedzi w filmach. Osoby, które nie mają e-ćwiczeniówek odsyłam do źródeł internetowych – poszukajcie odpowiedzi na te pytania i zapiszcie je. Na zajęciach online porównany wersje i zobaczymy. Kto co usłyszał lub co odkrył w sieci.
W dniu wczorajszym odbyły się poprawy i uzupełnienia w zakresie zaległych kartkówek bądź testu poniedziałkowego – wszyscy, których wielokrotnie przywoływałam do pisania a się nie zjawili, proszeni są o PILNY kontakt ze mną na Messenger w celu pozyskania informacji na temat  terminu pisania prac.
UWAGA!!! ad zaległości
Zaległe ćwiczenia w e-ćwiczeniówkach otwarte będą od jutra - czwartek28.05.2020. Termin wykonania ćwiczeń zaległych to poniedziałek 01.06.2020 - kolejnej szansy na poprawę ćwiczeń nie będzie, proszę wykorzystać tą.
Ad. pisemnych prac domowych, które mieliście przysyłać do mnie mailowo - na przysłanie wszelkich prac domowych czekam do niedzieli - 31.05.2020. Po tym terminie ŻADNEJ zaległej pracy domowej od nikogo nie przyjmuje. Część osób nadal nie przysłała mi pracy domowej nr 6 – z działu powtórzeniowego (a jesteśmy po sprawdzianie już) – proszę ją podesłać jeszcze dziś. Część osób ma jeszcze wcześniejsze prace nie przysłane – wiecie kto i jakie, więc proszę nie zwlekać dłużej i wreszcie je przysłać.
Jutro – czwartek 28.05.2020 – wygasa termin dodatkowej pracy domowej zadane 25.05.2020. Jeśli ktoś chciał zrobić coś dodatkowego, a zapomniał, ma jeszcze czas dziś i jutro, w „przyzwoitych” godzinach
😊

25.05.2020
Proszę się punktualnie zalogować, bo zgodnie z zapowiedziami, dziś piszecie sprawdzian z działu 6.

Załączam dwie pozycje tematyczne - jutro Dzień Matki - mam nadzieję, że pamiętacie. Ćwiczenia są dla chętnych, a termin ich wykonania to 28.05.2020 - czwartek. Po wykonaniu ćwiczeń, wciskacie FINISH i informujecie mnie o swoich wynikach - (prawa opcja w formularzu).
https://www.liveworksheets.com/rk359414jh - bogaty pakiet materiałów - karty ze słuchaniem, fiszkami, czytaniem, pisaniem.
https://www.liveworksheets.com/mo645148cv - historia Dnia Matki, skąd święto pochodzi, jakie były jego początki - słuchanie i uzupełnianie tekstu.
Nadal czekam na zaległe i bieżące prace domowe od Was - proszę o ich przysyłanie z całkowitym przestrzeganiem zasad dotyczących oznaczania i mailowego wysyłania prac domowych, które to zasady były opisywane w ostatnich zakładkach.  Przypominam, że wszelkie zaległe ćwiczenia w e-ćwiczeniówkach zostaną Wam otworzone pod koniec tygodnia - osoby wykonujące ćwiczenia w sposób standardowy nie są zobowiązanie terminem, zatem Was nie obowiązuje taryfa ulgowa i wysyłać zaległe ćwiczenia powinniście na bieżąco.

Wszyscy uczniowie z klasy 6a, którzy nie pisali kartkówek lub ich nie zaliczyli - spotykamy się jutro - wtorek - 26.05.2020 o godzinie 10.30 - obowiązują kody z zajęć.
22.05.2020

Przypominam, że w nadchodzącym tygodniu piszecie test z działu 6 - w skrócie ujmując tematykę - cooking, Present Perfect. Test odbędzie się jednak w czasie zajęć. Proszę wiec ponownie powtórzyć materiał a w poniedziałek punktualnie zalogować się na zajęcia, zgodnie z ustaleniami łączycie się Z WIZJĄ i FONIĄ.

Ponieważ w najbliższy wtorek przypada Dzień Matki, załączam DLA OSÓB CHĘTNYCH dwie tematyczne karty. Ponieważ ich rozmiar jest za duży by tutaj je umieścić, są do pobrania na moim padlecie w kolumnie KLASA SZÓSTA, na pewno znajdziecie - https://padlet.com/malgorzata_stanek1/9a8yhjv74rbd. I ponownie, jeśli chcecie bym odniosła się do Waszej pracy dodatkowej w sposób wymierny - ocena, plusy - podeślijcie zdjęcie wydrukowanej i wypełnionej karty do mnie na adres mailowy. Termin do czwartku 27.05.2020, do 18.00. Zdjęcia, jeśli będziecie mieć jakiś problem z pobraniem z padleta, mogę też udostępnić na grupie w Messenger'ze.
p.s. Część osób pięknie już poprzysyłała brakujące prace domowe - te z książki zadawane do odrobienie w zeszycie. Część jeszcze zwleka. Proszę o nadsyłanie prac, bo nadal na nie czekam. Przypominam, że robicie wyraźne zdjęcie całej strony z zeszytu, jeśli jest na niej kilka zadanych ćwiczeń - nie tnijcie strony na kawałki. Sami wybierzcie najlepsze ujęcie  - nie przysyłajcie po 7 ujęć tego samego ćwiczenia. Podpisujcie numery ćwiczeń i stron, z których je wykonujecie. Wpiszcie swoje imię i nazwisko w treści maila oraz numer pracy domowej, która przysyłacie. Jeśli macie ochotę/ jest taka konieczność by podesłać kilka prac domowych, przyślijcie każdą pracę domową w osobnym mailu - chyba, że są to pojedyncze ćwiczenia z różnych prac domowych to oznaczcie taki mail "mix brakujących ćwiczeń", ale koniecznie w zeszycie napiszcie strony i numery ćwiczeń, bo nie będę widziała do której pracy domowej podpiąć ćwiczenia. 

20.05.2020

Uzupełniłam oceny w e-dzienniku, proszę o dokładne zapoznanie się z ocenami i ich opisem

Wszelkie prace domowe (HW) ocenione w tym momencie na 1 macie szansę poprawić niemal bez śladu (poza 1 w "aktywnościach" za brak przestrzegania terminu) - trzeba tylko podesłać do mnie zdjęcia z odrobionymi ćwiczeniami do oceny. Termin wykonania dziś, do 23.59. Po tym terminie zaległe prace domowe oczywiście przyjmuję, ale jedynki zostają, a oceny po sprawdzeniu nadesłanych prac domowych trafiają w kolumnę obok, z dopiskiem "poprawa" (jedynka za brak przestrzegania terminu też oczywiście zasila pulę Waszych ocen).

Zestawienie wszelkich zadanych prac domowych Z PODRĘCZNIKA, które mieliście wykonać W ZESZYTACH i przesłać do mnie na adres mailowy znajduje się w zakładce z dn. 08.05.2020, oraz zostało przeze mnie wysłane do Was w postaci zdjęcia w wiadomości na grupie w Messenger'ze, wraz z opisem co to i do czego służy, w dniu wczorajszym - proszę wykorzystać albo zakładkę albo zdjęcie ode mnie przysłane i sprawdzić zawartość zeszytu czy wszystko się znajduje, co prosiłam wykonać i podesłać.

Przypominam - robicie wyraźne zdjęcie ćwiczeń z zeszytu, ćwiczenia w zeszycie są oznaczone wraz ze stroną, z której są; pakujecie zawartość JEDNEJ pracy domowej (lub wykryte braki z jednej pracy domowej) do JEDNEGO maila, podpisujecie w temacie maila co w środku się znajduje i kto przysyła.

Wszelkie ćwiczenia zadane w e-ćwiczeniówkach, lub w wersji tradycyjnej (WB), które są ocenione na 1 nadal mogą być przez Was poprawione. ALE osoby z e-ćwiczeniówek z chęcią poprawiania muszą wstrzymać się do ostatniego weekendu maja, bo dopiero wtedy otworzę Wam  "braki", a osoby z wersją tradycyjną ćwiczeniówek proszę podesłać poprawy do piątku 22.05.2020 - robicie WYRAŹNE zdjęcie CAŁEJ strony, w temacie maila piszecie, że to str./dział.....z WB. i gotowe.

Osoby, które nie pisały kartkówek lub sprawdzianów, lub mają 1 z tego zakresu (nie dotyczy kartkówek sprzed kwarantanny) – proszę utrwalać daną partię materiału, bo poprawy na pewno będą się odbywać. Poinformuję o terminach konkretne osoby w wiadomości indywidualnej na Messenger’ze.

Na chwilę obecną nowej pracy domowej nie zadaję - powtarzajcie wiadomości do sprawdzianu/testu z działu 6, który odbędzie się w następnym tygodniu.
Proszę również byście mieli na uwadze, że 13.05.2020 była zadana praca domowa, którą po części sprawdziliśmy na lekcji online, ale jeszcze jej nie prosiłam przysyłać. Upewnijcie się, że macie jej treść w zeszytach, bo na pewno będę prosić o jej przysłanie.

Osoby, które w dniu wystawiania ocen w e-dzienniku miały wszystkie prace przysłane otrzymują 5 z aktywności, za sumienność i terminowość, do której wszystkich zachęcam..

18.05.2020
Temat: Utrwalenie wiadomości z działu 6 - słownictwo i zagadnienia gramatyczne.
Przypominam, że ćwiczenia z działu powtórzeniowego w e-ćwiczeniówkach są aktywne tylko do jutra - 19.05.2020. Proszę nie zwlekać z ich wykonaniem.

15.05.2020

Zgodnie z umową otwieram Wam ćwiczenia z działu powtórzeniowego w e=ćwiczeniówkach. Termin realizacji - wtorek, 19.05.2020. Bardzo proszę przed wykonaniem ćwiczeń CZYTAĆ POLECENIA. Ćwiczenia wykonane niezgodnie z poleceniem nie są zaliczane przez system.
Załączam przydatne linki do Perfect - nie trzeba się logować:)
https://www.liveworksheets.com/rv19140ua
Jeśli chcesz bym wiedziała jak Ci poszło, wciśnij FINISH po wypełnieniu karty i "email my teacher" i uzupełnij wszystkie pola podając na końcu mój adres mailowy. Powodzenia.
 
13.05.2020

Wykonaj:
- ex.3 p. 86 (book)
- Revision p.90-91 (bez ex. 6, 7 11)
(na podstawie ćwiczeń w dziale powtórzeniowym zdiagnozuj u siebie braki w wiadomościach i postaraj się popracować nad tymi najsłabszymi obszarami u Ciebie do tego stopnia, byś czuł/-a się spokojniejszy/-a o wynik sprawdzianu z tego działu. Zwróć uwagę na znajomość III form czasowników, na budowę zdań w czasie Present Perfect, na poznane słownictwo) Ćwiczenia z działu powtórzeniowego będziemy omawiać na lekcji online. Wtedy też mogę wskazać osoby, które będą proszone o nadesłanie zdjęć na mój adres mailowy.
- dział 6.6 p 55 (workbook) –w wersji elektronicznej są już aktywne. Termin wykonania do niedzieli 17.05.2020. Do ich wykonania będzie potrzebny czytnik QR kodów (wymóg dotyczy osób z papierową wersją ćwiczeniówki; w e-ćwiczeniach wszystkie nagrania są dostępne od ręki)
- ćwiczenia z działu powtórzeniowego w e-ćwiczeniówkach też już możecie wykonywać, jednak uzyskane przez Was wyniki będą widoczne w systemie dopiero od piątku (15.05.2020), kiedy to Wam oficjalnie otworzę ten dział. Termin wykonania ćwiczeń z działu powtórzeniowego – 19.05.2020 – wtorek.

Osoby, które nie pisały ostatnich kartkówek lub napisały je na ocenę niedostateczną będą pisały kartkówki jeszcze w tym tygodniu. Proszę sprawdzać wiadomości na grupie w Messenger’ze.
Wszystkim, którzy pisali kartkówki w poniedziałek 11.05.2020 podam oceny w wiadomościach prywatnych na Messenger’ze w dniu dzisiejszym. Sukcesywnie pojawiać się także będą w dzienniku elektronicznym.
Nadal czekam na brakujące prace domowe – w e-ćwiczeniach termin nadrobienia zaległości mija w czwartek 14.05.2020; pisemne prace domowe – spis wszystkich z podziałem na poszczególne zakresy i ćwiczenia – znajduje się w zakładce z piątku 08.05.2020 – proszę podesłać prace do piątku – 15.05.2020.

11.05.2020
Na zajęciach online- w pierwszej części - odbędzie się kartkówka z czasu Present Perfect i nazw czynności związanych z przygotowaniem posiłków oraz sprawdzę umiejętność czytania wybranych osób i wybrane ćwiczenia z pracy domowej.
W drugiej części wykonamy ćwiczenia ze strony 86 w książce - porozmawiamy o naszych upodobaniach smakowych. Zbliżamy się do sprawdzianu - odbędzie się on na pewno w maju, w tygodniu między 18 a 22, więc proszę we własnym tempie utrwalać wiedzę i powtarzać słownictwo.
Dziś, zgodnie z zapowiedzią, otworzę dla Was wszelkie zaległe ćwiczenia w e-ćwiczeniówkach. Będą one otwarte do czwartku. Proszę tym razem wykorzystać okazję i poprawić oceny niedostateczne, które macie za niewykonane lub błędnie wykonane ćwiczenia.
Praca domowa - dział 6.4 w (e-)ćwiczeniówkach – podział kto gdzie wykonuje jest Wam znany - termin realizacji do końca tygodnia - 15.05.2020.
PRACA DOMOWA PISEMNA DLA CHĘTNYCH: limit słów 80-150; temat pracy: „Zwyczaje żywieniowe Polaków”. W pracy uwzględnij następujące informacje:
-w jakich smakach Polacy gustują - czy lubią eksperymenty smakowe/kulinarne, czy są raczej tradycjonalistami w tym zakresie;
-czy lubią jadać poza domem - jeśli tak to przy jakich okazjach i dokąd chadzają;
-czy Polacy zdrowo się odżywiają? - tak/nie - podaj przykłady i ewentualne zalecenia naprawcze.
Termin realizacji zadania - do 19.05.2020.
UWAGA - prac napisanych przy użyciu translatora lub osób trzecich nie będę oceniać w ogóle. Proszę, by osoby chętne korzystały ze słowników jeśli zajdzie taka potrzeba, a wyszukane frazy/słowa znalazły się wraz z tłumaczeniami pod tekstem litym pracy. Zdania proszę starać się budować SAMODZIELNIE, tylko w ten sposób istnieje szansa, że na egzaminie napiszecie pracę przyzwoicie.
Powodzenia:)
08.05.2020

Dzisiejszy wpis będzie podzielony na dwie części – zadania bieżące i ponowne podsumowanie dotychczas zadanych prac domowych, tym razem z podziałem na oceny..
Proszę nadal ćwiczyć umiejętność budowy zdań w czasie Present Perfect, pisownię i znaczenie nazw produktów spożywczych, czasowników związanych z przygotowywaniem posiłków – zgodnie z zapowiedzią na najbliższych zajęciach będę sprawdzać Wasze umiejętności na ocenę – planuję kartkówkę.

Szlifuj czytanie omawianych tekstów – z podręcznika i ćwiczeniówki – mogę pytać na ocenę.
Załączam kilka pożytecznych linków – KORZYSTANIE Z NICH JEST DOBROWOLNE, ale zachęcam
😊
https://www.baamboozle.com/game/362 - II i III formy
https://www.baamboozle.com/game/63713 - II I III formy - ćwiczenie
https://www.baamboozle.com/game/57254 - for/since
https://www.baamboozle.com/game/46136 - Present Perfect - uzupełnianie zdań
https://www.baamboozle.com/game/65189 - Present Perfect + jedzenie
https://www.liveworksheets.com/px3673zl - Present Perfect - układanie zdań z rozsypanek
https://www.liveworksheets.com/sz168020qv - travelling + perfect – listening
https://www.liveworksheets.com/ik34850rs - Present Perfect - trochę teorii i ćwiczenia
Powyższe linki są propozycjami. Możecie sami śmigać po tych stronach, jeśli Wam się coś spodoba.
BAAMBOOZLE jest nowinką – sami wybieracie czy się uczycie – „study” – wtedy macie fiszki z gotowymi odpowiedziami; czy też dracie – „play” – i tu są 3 warianty gier – wybierzcie, ten który Wam bardziej odpowiada
😊

PRACE DOMOWE PISEMNE DO WYKONANIA W ZESZYCIE Z KSIĄŻKI: proszę sprawdźcie w wysłanych wiadomościach na swojej poczcie elektronicznej czy wszystkie, lub chociaż większość wymienionych ćwiczeń w zakresie konkretnej pracy domowej, macie podesłane. Jeśli zauważycie spore braki w jakimś zakresie, podeślijcie zdjęcia z dokładnym opisem – co na nich znajdę i kto przysyła. Każda z wymienionych prac domowych kończyć się będzie oceną.
Praca domowa nr 1 -
ćwiczenia powtórzeniowe ze stron 76-77 z książki;
odpowiedzi do dwóch filmików - nie trzeba było (i nadal nie trzeba) przepisywać pytań;
książka str.78-79
Praca domowa nr 2
ćwiczenie 1, 3, 4, 5, 6 ze str.80-81;
ćwiczenie 9, 10 str. 83;
ćwiczenie 1, 2 ze str. 84;
Praca domowa nr 3
ćwiczenie 2, 3 str.88 (w ćw.2 . Zaplanuj, w imieniu Sidney, posiłek dla rodziców stworzony z tych produktów. Zadbaj o to, by posiłek był jadalny
😊;
Jaka jest Twoja ulubiona potrawa - poza pizzą i lodami??. Wypisz składniki, których potrzebujesz użyć do jej wykonania;
Karty umieszczone na padlecie - jedna ze słownictwem - czynności wykonywane w czasie przygotowywania posiłku – ta dla rozwinięcia słownictwa; druga "łączenie w pary" – to jest praca domowa. Wkleję Wam zdjęcia na grupę w Messenger’ze – jeśli do tej pory się z nimi nie zapoznaliście, będziecie mieć łatwiejszą możliwość. Jeśli nie zrobiliście ćwiczenia z drugiej karty, to o ile macie drukarkę to nanieście odpowiedzi na wydruku, jeśli jej nie macie to wykonajcie ćwiczenie w zeszytach - połączcie czasowniki z obrazkami, pisząc całe wyrażenia, zróbcie zdjęcia i podeślijcie je jak najszybciej na maila
😊
Praca domowa nr 4 – dwa przepisy
- Opisz proces robienia kanapki/tosta/zapiekanki z chleba zwykłego - masz cały bochenek, nie chleb krojony:).
- Na podstawie ćwiczenia 5/88  NAPISZ PRACĘ O ULUBIONEJ POTRAWIE OBIADOWEJ - II DANIE- naleśniki, placki z jabłkami, "tradycyjny zestaw obiadowy" lub jakieś extra danie wystrzałowe. PAMIĘTAJ; przepis ma być kompletny, tzn. składniki, narzędzia/sprzęt potrzebny do wykonania dania, sposób przygotowania potrawy. Startujesz od surowych składników przyniesionych ze sklepu. Nie używasz półproduktów ani dań gotowych.
praca domowa nr 5 - PRESENT PERFECT
ćwiczenia 6, 7, 8 ze str. 83; ćwiczenie
3, 5, 8 str.85;

UWAGA – Sprawdziłam Wasze postępy w uzupełnianiu braków w e-ćwiczeniówce. Część z Was się ładnie wywiązała, jednak sporo osób jeszcze nie odrobiło ćwiczeń. Ponownie otworzę WSZELKIE ZALEGŁE ĆWICZENIA w poniedziałek 11.05.2020, będą aktywne do czwartku 14.05.2020. Część z nich będzie już 4x dla Was otwierana i bardzo proszę, by tym razem było to już ostatnie Wasze do nich podejście.

6.05.2020 r.
Przesyłam zestaw linków do ćwiczeń, które Wam się podobają - do tych interaktywnych:) SĄ ONE DLA CHĘTNYCH. Pamiętajcie, że korzystać z nich (tak jak z poprzednio przeze mnie podawanych) możecie bezterminowo i wielokrotnie. Nie musicie się logować na tych stronach by z nich korzystać - natomiast jeśli chcecie bym wiedziała jak Wam poszło, wystarczy że wynik wyślecie do mnie mailem - LIVEWORKSHEETS ma taką opcję jak "poinformuj nauczyciela o wyniku" - klikasz Finish i wybierasz prawą opcję "Email my answers to my teacher", uzupełniacie pola odpowiednio wpisując swoje imię, klasę, język angielski, a w ostatnim polu mój adres mailowy Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
https://learningapps.org/display?v=pe720tyek17 - uzupełnianie zdań
https://learningapps.org/display?v=ptaawm91c16 - quack perfect - kilka zadań w jednym miejscu
https://www.baamboozle.com/classic/43208 - ucz się lub graj sam lub z kolegami - gra planszowa
https://www.liveworksheets.com/mr849hj - zdania z zajęć - + łączenie z obrazkami
https://www.liveworksheets.com/dp18938au - Perfect - bardzo bogata karta z ćwiczeniami
Z Waszej działalności w LearningApps nie będę miała raportów jeśli się nie zalogujecie, ale korzystać z linków możecie bez ograniczeń. Osoby, które chcą się zalogować do LearningApps poproszę o wyrażenie chęci - dam Wam potrzebne loginy i kody, bo wszystkie już dla Was mam przygotowane :)
OBOWIĄZKOWA INFORMACJA DLA WSZYSTKICH
Przypominam, że ponownie otwarte zostały ćwiczenia, których do tej pory nie oddaliście - z działu 5 i 6 - termin wykonania POPRAWY tych ćwiczeń jest do dziś, do 06.05.2020 - do późnych godzin wieczornych.
Nowe ćwiczenia z działu 6.5, które były zadawane ostatnio są aktywne do piątku, do 08.05.2020. Proszę pamiętać, że osoby, które nie posiadają e-ćwiczeniówki powinny podesłać mi w tym terminie zdjęcia z uzupełnionymi ćwiczeniami.
Od części osób nadal nie wpłynęły prace domowe - proszę je podesłać w tym tygodniu.
NA KOLEJNYCH ZAJĘCIACH ONLINE będę sprawdzać WASZĄ znajomość czasu Present Perfect - w zdaniach. Proszę uzupełnić braki w tym zakresie, które były widoczne podczas lekcji poniedziałkowej.
04.05.2020 r.
Na zajęciach online będziemy dalej ćwiczyć zdania z Present Prefect.
W ramach pracy domowej proszę dalej ćwiczyć wypowiedzi w tym czasie oraz poznane słownictwo.
Wykonaj też ćwiczenia ze strony 87 (book) oraz str.54 (workbook). Termin wykonania ćwiczeń 08.05.2020 (proszę o terminowe podesłanie zdjęć z ćwiczeniówki osoby, które NIE MAJĄ wersji elektronicznej ćwiczeń). 
Przypominam, że wszelkie ZALEGŁE ćwiczenia, z działu 5 i 6 są ponownie otwarte. Proszę tym razem nie zwlekać i je wykonać póki są aktywne. Termin wykonania został przedłużony do 06.05.2020 do 23.00. Osoby, które mają elektroniczną wersję ćwiczeń wykonują zaległe ćwiczenia w wersji online - proszę mi nie przysyłać zdjęć. Osoby bez ćwiczeń elektronicznych mają termin do wtorku - 05.05.2020 do północy.
 
29.04.2020 r.
(notatki i zadania z lekcji online z dnia 27.04.2020)
Topic: Zdania w czasie Present Perfect – ćwiczenia w tworzeniu zdań, utrwalenie III form czasowników. Czytanie tekstów. Użycie „ever” i „never”
1. Wykonaj ex.3, 5, 8 p.85 (book) oraz p.52 (workbook) Termin wykonania 30.04.2020 (23.59)
2. Przećwicz budowę zdań w czasie Present Perfect – wybierz 10 czasowników nieregularnych z listy ode mnie, które swoją pisownią sprawiają Ci największe trudności. Utwórz z nimi tyle zdań twierdzących, przeczących i pytających ILE POTRZEBUJESZ, by opanować budowę zdań oraz pisownię wybranych przez siebie czasowników. Będę sprawdzała tą umiejętność.
3. Utrwalaj pisownię i znaczenie nazw produktów spożywczych, czasowników związanych z przygotowywanie posiłków oraz szlifuj czytanie omawianych tekstów, gdyż zbliża się kartkówka ze słownictwa, a  czytanie będę sprawdzać.
UWAGA – 30.04.2020 ponownie otworzę Wam (wszystkim osobom, które nie odrobiły jakichkolwiek ćwiczeń , które były do tej pory zadawane) ćwiczenia, za które w tej chwili macie wystawione oceny niedostateczne. Część z nich będzie otwarta dla Was po raz trzeci. Tym razem liczę na to, że wykorzystacie szansę na poprawę oceny. Termin wykonania zaległych prac domowych w ćwiczeniach online będzie ustawiony do 03.05.2020 (do 23.59).
Osoby które nie posiadają ćwiczeń online, proszę o podesłanie zaległych zdjęć do 01.05.2020 na mój adres mailowy.
INFORMACJA DO KLASY 6a – przypominam, że poprawa kartkówki z III form odbędzie się dzisiaj – 29.04.2020 o godzinie 12.15 – obowiązują kody z języka angielskiego. Osoby, które nie pisały kartkówki w ogóle, lub otrzymały 1 i 2 piszą bez wyjątku; osoby z 3 i 4 same decydują czy piszą poprawę.
24.04.2020 r.
Witam. Zbliża się weekend więc będzie krótko.
1. Powtórz III formy czasowników nieregularnych. Będziecie ponownie się z nimi mierzyć - termin określę Wam na lekcji online.
2. Naucz się budowy zdań w czasie Present Perfect - twierdzeń, pytań, przeczeń, krótkich odpowiedzi - znaj niezbędne elementy zdań, ich miejsce w zależności od rodzaju zdania oraz trzecie formy.
3. Ponownie zapoznaj się z tekstem ex.5/88 (book).  W podobny sposób NAPISZ PRACĘ O ULUBIONEJ POTRAWIE OBIADOWEJ - II DANIE- naleśniki, placki z jabłkami, "tradycyjny zestaw obiadowy" lub jakieś extra danie wystrzałowe.  Zanim przystąpisz do pisania pracy zapoznaj się we wskazówkami zawartymi w czerwonej ramce i pod ex.7/88 (book), postępuj zgodnie z nimi, następnie przejdź do pisania pracy. Wykorzystaj poznane słownictwo, użyj słownika jeśli będzie zachodziła taka potrzeba. PAMIĘTAJ; przepis ma być kompletny, tzn. składniki, narzędzia/sprzęt potrzebny do wykonania dania, sposób przygotowania potrawy. Startujesz od surowych składników przyniesionych ze sklepu. Nie używasz półproduktów ani dań gotowych.
4. Przypominam, że zadane w środę ćwiczenia ze str. 51 są do wykonania do dzisiaj do 23.59. Po tym terminie system prac nie przyjmie.
5. Proszę o przysłanie prac domowych zadanych w dniu 17.04. oraz 20.04. osoby z następującymi numerami w dzienniku:
klasa 6a - 6,7,9,11,13,14,15,16,17,18,21 (osoby, których nie wymieniłam miały nadesłać prace w poniedziałek - od połowy nadal prace domowe nie spłynęły - proszę je nadesłać bez dalszej zwłoki i kolejnego upominania). Część nazwisk powtarza się przy każdej pracy domowej - są osoby, które pod ponad miesiąca niczego nie nadesłały, mimo iż są upominane po kilka razy. Nieterminowe wywiązywanie się z prac domowych, lub niewywiązywanie się z nich w ogóle, skutkuje oceną niedostateczną z danego zakresu oraz jest dodatkowo odnotowywane w rubryce "aktywność".
termin rozliczenia się z prac - do końca dnia - piątek 24.04.2020.
ZADANIA DLA CHĘTNYCH:
https://learningapps.org/2707028 - C/U podział produktów na policzalne i niepoliczalne – utrwalenie wiadomości
https://www.liveworksheets.com/px104872cr - coś dla osób z apetytem lubiących eksperymentować w kuchni. Idealna propozycja na rodzinny weekend - powinno Wam smakować :p
https://learningapps.org/2956916 - czas na rozrywkę; wejdź na podany link i czeka Cię tu niezła gratka - 12 gier w jednym miejscu. Szalej, buszuj i wybieraj, może nawet zrobisz wszystkie?? Baw i ucz się za jednym zamachem. Powodzenia.
Do powyższych linków masz nieograniczony dostęp czasowy - możesz do nich wracać lub wykonać je w dowolnym terminie.
22.04.2020 r.
Proszę wykonać ex.1, 2 p.84 (book)
W ex. 1 należy umieć określić ile czego jest i gdzie się znajduje; w ex.2 - pytania przepisujesz i odpowiadasz pełnym zdaniem w zeszycie (do piątku 24.04.2020)
Zrób ćwiczenia ze strony 51 w e-ćwiczeniówce, jeśli taką posiadasz; jeśli nie - standardowo i zrób zdjęcia - termin do piątku 24.04.2020, jak zawsze do 23.59
Ponownie, wstrzymajcie się z przesyłaniem zdjęć do momentu, aż powiem kto, co i kiedy będzie miał podesłać - tą informację podam w piątkowej zakładce.
Przy wysyłaniu prac proszę pamiętać o przestrzeganiu terminu i poprawnym opisie treści i autora zawartości maila.
Naucz się czytać teksty z książki: 6/81; 82; 84; 3/88 (będę pytać na lekcji online w poniedziałek 27.04.2020)
NASTĘPNA CZĘŚĆ JEST DLA CHĘTNYCH.
dawno Wam nic nie wrzucałam, a są tacy, którzy pytają o "coś dodatkowego" dwa razy w tygodniu, zatem podaję użyteczne linki do materiałów - uczcie się i powtarzajcie wiadomości, poszerzajcie słownictwo przez zabawę. Każdy link jest opisany, możecie korzystać z materiałów wielokrotnie, bo są bezterminowe. Wybierzcie, co Wam się podoba/co Was interesuje. Nie musicie robić wszystkiego:) 
https://www.liveworksheets.com/ue20966qf - carrot cake recipe - pyszny przepis do uzupełnienia (i sprawdzenia) :D
https://www.liveworksheets.com/px3673zl - Present Perfect - układanie pytań
https://www.liveworksheets.com/zv109592eo - Present Perfect - uzupełnianie zdań brakującym czasownikiem
Jeśli chcecie bym wiedziała jak Wam poszło w Liveworksheets, po wykonaniu ćwiczeń kliknijcie FINISH u dołu strony, a następnie wybierzcie prawą opcję EMAIL MY ANSWERS TO MY TEACHER. Wypełnijcie arkusz podając po kolei w rubrykach: swoje imię i początek nazwiska, klasę, przedmiot:) oraz mój adres mailowy Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
kolejne linki:
https://learningapps.org/9441855 - pojemniki i żywność - łączenie w pary
https://learningapps.org/2929184 - utrwalenie słownictwa - żywność
Powodzenia. Mam nadzieję, że jeśli zdecydujecie się sprawdzić przepis, to że ciasto pięknie Wam urośnie i będzie smaczne. Możecie się z nami podzielić wrażeniami i zdjęciem dzieła:) 
   
20.04.2020
Dziś na zajęciach online, w drugiej ich części zajmiemy się zagadnieniem czasu Present Perfect (w pierwszej jest kartkówka z III form). Do wykonania będą wszystkie brakujące ćwiczenia ze stron 82-83 z książki (w zeszłym tygodniu zadawałam ćwiczenia ze słownictwem, dziś pora na tekst i gramatykę).
Załączam linki do wiadomości teoretycznych, na wszelki wypadek gdyby ktoś nie zrozumiał, zapomniał co mówiłam lub miał problemy techniczne.
Termin wykonania prac z powyższych stron - do środy 22.04.2020.
Proszę NIE PRZYSYŁAĆ mi prac domowych - wskażę kto i kiedy ma mi je podesłać.
ps. Przypominam o odpowiednim oznaczaniu prac domowych nadsyłanych na adres mailowy - w Waszym mailu powinno się znaleźć Wasze imię i nazwisko, klasa, data zadanej pracy domowej i treść, tj. numery zadań, stron i źródło - czy książka, czy ZALEGŁE ćwiczenia z ćwiczeniówki. Zgodnie z ustaleniami, sukcesywnie dążymy do tego, by WSZYSCY uczniowie mieli wersję elektroniczną ćwiczeniówki, bo od działu 6 wykonujecie prace domowe w ćwiczeniówkach w wersji elektronicznej. Na chwilę obecną jedynie kilka osób nie ma jeszcze tej wersji ćwiczeń, ale liczę na to, że i one je założą - jeśli macie jakieś kłopoty z założeniem konta, dodaniem się do kursu, czegoś nie widzicie wewnątrz ćwiczeń/nie umiecie znaleźć - nadal oferuję swoją pomoc w tym zakresie, i nie tylko w tym. Wiecie gdzie mnie szukać. Do zobaczenia na zajęciach. Pamiętajcie o drugim narzędziu z Internetem.
 

 

17.04.2020

4,5,6/81 book
9, 10/83 book
Ćwiczenia 5, 9 i 10 - zawierające słówka należy przepisać z książki, przetłumaczyć i się ich douczyć. Przypominam, że z tematem jedzenia ślicznie Wam szło w tamtym roku i słownictwo było bardzo bogate - pojemniki na żywność, określanie ilości, dostaliście sporo materiałów dodatkowych, może jeszcze gdzieś je macie - poszukajcie, bo możecie znów ich potrzebować, a po co szukać nie wiadomo gdzie, jak już je dostaliście.
2/88 book - nazwij przedstawione na obrazkach produkty. Zaplanuj, w imieniu Sidney, posiłek dla rodziców stworzony z tych produktów. Zadbaj o to, by posiłek był jadalny:)
3/88 book - wpisz do zeszytu same brakujące wyrazy
5/88 book - tylko do przeczytania
Termin realizacji zadania - do poniedziałku 20.04.2020 (na zajęciach wskażę osoby, które będę prosiła o nadesłanie prac, lub też będę pytać z zawartości ćwiczeń, NA OCENĘ. W przypadku słownictwa proszę je znać na pamięć.
Dziś też pozadaję na Liveworksheets i na innych stronach kilka smakowitych kąsków z dłuższym terminem do zabawy. Osoby CHĘTNE będą mogły nieco pochrupać z jednego, bądź z kilku miejsc. Linki do tej pysznej uczty wkleję w zakładkę w poniedziałek, natomiast ci bardziej niecierpliwi mogą pytać o nie w wiadomościach prywatnych w weekend przez Messenger. Loginy i hasła do założonych przeze mnie dla Was wszystkich kont na pożytecznych stronach z grami, quizami i wyzwaniami edukacyjnymi - z różnych przedmiotów - nie tylko z języka angielskiego - podeślę Wam w wiadomości prywatnej, w ciągu weekendu. Będziecie chcieli - będziecie korzystać, jak nie - to ominie Was świetna przygoda, ale może kiedyś z ciekawości tam zajrzycie:)
Uwaga. Przypominam, że praca domowa zadana poprzednio-5 króciutkich ćwiczeń w ćwiczeniówce na MEL Pearson jest do niedzieli. Osoby bez kont mają ten sam czas na rozliczenie się z niej).
Pamiętajcie też, że w poniedziałek jest kartkówka z III form. Jeśli w godzinach zajęć nie macie możliwości korzystać z dwóch sprzętów jednocześnie - patrzeć w ekran komputera/tableta/telefonu nr 1, udzielać odpowiedzi przez telefon (nr 2), to proszę mnie o tym fakcie uprzedzić nawet w czasie weekendu, umówimy się na kartkówkę na ten sam dzień - poniedziałek- ale na inną godzinę, aż np. jeden z rodziców wróci czy brat/siostra i będziecie mogli komórkę pożyczyć. Chodzi o zapewnienie wszystkim Wam uczciwego procesu udzielania odpowiedzi - ten sam czas na odpowiedź, jedyna szansa na udzielenie odpowiedzi, zobaczenie wyniku testu BEZ MOŻLIWOŚCI poprawy odpowiedzi albo naniesienia jej po ujrzeniu odpowiedzi.
I sprawa bardzo pilna. Mimo częstego powtarzania i przypominania o  Waszym obowiązku oraz imiennego wezwania do nadesłania do mnie odrobionych przez Was prac domowych, nadal do mnie ich nie przesłaliście. Przypominam, że ZA KAŻDĄ nienadesłaną przez Was pracę domową MAM JUŻ OCENĘ, WY RÓWNIEŻ (za te nadesłane w terminie też:) ) proszę nie zwlekać, bo na chwilę obecną większość osób, które prac domowych nie przysłały, mają tylko oceny za braki prac domowych.
W klasie 6a nie mam ŻADNEJ pracy domowej od 4 osób i braki w częściach prac domowych u kilku.
Proszę o ich uzupełnienie. Wszystkie wcześniejsze prace, z których powinniście się rozliczyć, są zebrane pod datą 06.04.2020.
Pozdrawiam. A wszystkim pilnym i systematycznym bardzo serdecznie gratuluję i jeszcze raz dziękuję. Praca z takimi osobami to czysta przyjemność:)

15.04.2020 r.

Witam po Świętach
1. Na najbliższych zajęciach sprawdzam znajomość III form - jeśli to możliwe to proszę przygotować drugi nośnik z Internetem
2. Opisz proces robienia kanapki/tosta/zapiekanki z chleba zwykłego - masz cały bochenek, nie chleb krojony:)
3. Wejdź na mój padlet https://padlet.com/malgorzata_stanek1/9a8yhjv74rbd i w kolumnie "coś smacznego" znajdziesz dwie karty - jedna ze słownictwem - czynności wykonywane w czasie przygotowywania posiłku; druga "łączenie w pary". Jeśli masz możliwość wydrukuj te dwie karty. Słownictwa się naucz - pewnie większość już znasz:) a drugą kartę uzupełnij zgodnie z poleceniem - dopisz do każdego obrazka brakujący, odpowiedni czasownik. Jeśli nie masz możliwości drukowania napisz pracę w zeszycie - trzeba będzie przepisać całe wyrażenia.
4.Wykonaj ćwiczenia w ćwiczeniówce internetowej ze strony 50. (Wszyscy posiadający konta robią ćwiczenia TYLKO w wersji online, zdjęć z ćwiczeniówek nie nadsyłacie - kto nie pamięta czy ma aktywne konto proszę o kontakt w wiadomości prywatnej na Messenger'ze. Jeśli jeszcze ktoś się waha bądź nie wie jak je założyć, służę pomocą). Pozostali wykonują ćwiczenia standardowo - w ćwiczeniach i wysyłają zdjęcia na adres mailowy.
Mam nadzieję, że chociaż część osób, które kont jeszcze nie założyły (do 100% uczniów z kontami brakuje nam tylko 9 os w kl.6c i 10 w 6a) założy je i będzie mogła w pełni korzystać z materiałów tam zawartych - zarówno tych z zeszytu ćwiczeń, jak i materiałów audio czy video, do których nie macie dostępu kiedy nie macie założonych kont.
Termin wykonania ćwiczeń do niedzieli 19.04.2020 do 20. Proszę pamiętać o terminowym wywiązywaniu się z zadań, gdyż jest ono oceniane każdorazowo.
Pracę domową z opisem tworzenia kanapki/tosta/zapiekanki proszę, by mieli napisaną wszyscy. W poniedziałek określę, kto mi ją przyśle na adres mailowy. Powodzenia.
 
8.04.2020 r.
Zgodnie z obietnicą i naszymi ustaleniami, wstawiam linki do ciekawych ćwiczeń i piosenek. Każdy link będzie opisany więc będziecie wiedzieć co gdzie jest nim z niego skorzystacie. Korzystanie z linków jest DOBROWOLNE, jednak mimo wszystko, zachęcam do poszukiwań ciekawych materiałów i pomocy w sieci, i nie tylko, bo dużo jest rzeczy pomocnych i interesujących, tylko trzeba wiedzieć czego się szuka i gdzie to robić:)
A teraz linki:
easter cryptogram - szyfrowanie, kodowanie
https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Easter/EASTER_CRYPTOGRAM_gr112lo
easter picture description  - podpisywanie obrazka
https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Easter/Easter_yt94791yc
easter word search - wyszukiwanie słów w wykreślanach
https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Easter/Easter_word_search_ar93328tm
https://wordwall.net/play/1240/264/559
labelling the pictures - podpisywanie obrazków
https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Easter/Easter_vocabulary_bz92410mn
labelling the pictures - wordwall - podpisywanie obrazków
https://wordwall.net/play/1240/160/970
learning app - easter labelling the pictures - podpisywanie obrazków
https://learningapps.org/watch?v=p7m4hzjjc20
easter vocabulary writing - podpisywanie obrazków - wersja wisielca z kwiatuszkiem
https://learningapps.org/watch?v=ptkjfxrzn20
easter vocabulary - yt pronunciation - wymowa słów związanych z Wielkanocą
youtube.com/watch?time_continue=15&v=SVTNHoYhJqs&feature=emb_logo
4-ETAPOWA ZAGADKA - szczerze polecam:)
https://learningapps.org/watch?v=pae4nxxk320&fbclid=IwAR1poGWLiRBUBZmwMbetoh5i6zhAavpoIdlxKfMoYmEfhnIpxUGdc5mbHWk%20%20-%20learning%20apps%20-%205%20cwiczen%20z%20zagadkami
coś kulinarnego - zabawne pomysły na śniadanko i nie tylko:)
https://whatmomslove.com/food/creative-easter-food-ideas-for-kids/
i coś dla Łasuchów - przepisy na słynne angielskie ciasta - możecie sprawdzić, czy naprawdę działąja i jak zmakują:)
https://www.bbcgoodfood.com/recipes/collection/easter-desserts
Wszyscy CHĘTNI uczniowie, którzy chcieliby korzystać regularnie ze strony LIVEWORKSHEETS, a nie mają jeszcze kont, proszę zgłosić się do do mnie po loginy i hasła. Przekażę je Wam na Messenger. W WIADOMOSCI PRYWATNEJ :)
a teraz na koniec, chciałąbym złozyć Wam i Waszym najbliższym najserdeczniejsze życzenia rodzinnych Świąt Wielkiej Nocy. Zdrowia wyżej niż sufit sięga, czasu spokojnego w sercach i pod dachem, pogody w duchu i na dworze i samych dobrych myśli w głowie. A w Poniedziałek....;p (byle nie z nieba) :))
6.04.2020 r.
Witam. Dzisiejszy wpis ma na celu przypomnienie Wam jakie prace chciałam od Was otrzymać, a których nadal - mimo częstych próśb - od niektórych osób nie otrzymałam. Konsekwencje być muszą, jednak nadal czekam na nadesłanie prac w celu poprawy ocen.
1. Praca domowa zadana 18.03. - na 22.03. - odpowiedzi do dwóch filmików - nie trzeba było (i nadal nie trzeba) przepisywać pytań; ćwiczenia powtórzeniowe ze stron 76-77 z książki - co i jak mieliście dokładnie zrobić opisane poniżej - pod datą 18.03.2020.
2. Praca domowa zadana 25.03. - na 30.03. - Podręcznik str.78-79 - tylko te strony mi odsyłacie mailowo i tylko je będę sprawdzać, gdyż drugą część pracy domowej (w zeszycie ćwiczeń - strony 78 - 82) sprawdziliśmy na lekcji online.
3. Praca domowa zadana 01.04. - do 06.04 - i tu prosiłam o wykonanie ćwiczeń w jeden z dwóch sposobów - osoby mające elektroniczną wersję ćwiczeniówki - wykonują ćwiczenia tam; osoby bez elektronicznej ćwiczeniówki - robią w papierowej i wysyłają wyraźne zdjęcia na mój adres mailowy, dokładnie opisując co mail zawiera i od kogo pochodzi.
4. Praca domowa zadana 03.04. - z działu 6 - sprawdzimy ją w czasie drugiej części zajęć online (bo w pierwszej zapowiedziane sprawdzenie znajomości słownictwa z działu 5, który skończyliśmy niemal przed czasem kwarantanny). Zagadnienia dotyczące zdrowego odżywiania, nazw potraw, czasowników związanych z ich przygotowywaniem będziemy rozwijać i o nich rozmawiać na kolejnych zajęciach. 
5. Przypominam, że przed czasem kwarantanny prosiłam byście powoli przyswajali III formy - nadal o to proszę, gdyż po Świętach na pewno już będą potrzebne. 
Proszę sprawdzić, czy wysłaliście wszystko o co prosiłam.
Termin nadsyłania zaległych prac domowych/ćwiczeń - do 07.04.2020 (wtorek, do 8 rano).
Wszystkie osoby, które wykazały się dodatkową aktywnością i terminową sumiennością w tym okresie, nagradzam 5, + za aktywność, którą zauważam, doceniam i za którą bardzo dziękuję. :) Pozdrawiam. 
 
03.04.2020
Topic: Ćwiczenia z działu 6 - cooking and eating.
wykonaj ex.1 z podręcznika - wypisz znane Ci nazwy produktów spożywczych dopasowując je do właściwej kategorii;
zapoznaj się z wyrazami i wyrażeniami w niebieskich ramkach na str.81 i przepisz je wraz z tłumaczeniami do zeszytu.
uzupełnij nazwy czynności w ćw.3 (dotyczy obrazków ze str.80)
Jaka jest Twoja ulubiona potrawa - poza pizzą i lodami?? Wypisz składniki, których potrzebujesz użyć do jej wykonania. Jeśli nie wiesz z czego się składa, zapytaj mamę/tatę lub Mr. Google:) Jeżeli nie znasz angielskiej nazwy któregoś z nich, sprawdź w słowniku. Pomocna może być również lista produktów, którą dałam Ci w jednym z linków do Liveworksheets w poprzednim wpisie w lekcjach zdalnych:)
ZASTANÓW SIĘ jak przygotował(a)byś tą potrawę/danie. Jakie czynności należałoby wykonać, by powstałą. Jeśli nie znajdziesz ich w podręczniki to w poniższych linkach znajdują się dodatkowe czynności związane z wykonaniem potraw różnych i z ich przyrządzaniem.
https://7esl.com/cooking-verbs/  - wersja pisana
https://www.youtube.com/watch?v=SRRtY928zWk  - film prezentujący poprawny zapis i wymowę poszczególnych czynności oraz ćwiczenia utrwalające zaprezentowane słownictwo
https://www.youtube.com/watch?v=-XgzUlWkVW0  - film, pokazujący znaczenie słów, przy okazji podający wymowę i przykładowe zdania z użyciem danego czasownika
Zachęcam do odkrywania własnych sposobów i pomocy w nauce języka:) Jeśli znajdziecie coś interesującego, nie zapomnijcie się z nami podzielić, na przykład na naszej grupie:)
UWAGA - podczas najbliższych zajęć online będę chciała Was przetestować pod względem słownictwa i budowy zdań z poprzedniego działu. Przygotujcie się zatem pod względem: urazów i schorzeń oraz objawów; porad z should/shouldn't/ have to; don't have to; II form czasowników nieregularnych. Mam nadzieję, ze nam się uda to zrealizować, bo chciałabym postawić Wam za to ocenę. Do zajęć będzie potrzebna komórka i komputer, jeśli macie/masz tylko komórkę dajcie znać w wiadomości prywatnej, będę musiała to jakoś inaczej w Waszym/Twoim przypadku zorganizować.
p.s. przypominam, że termin nadsyłania ćwiczeń z ćwiczeniówki upływa 06.04.2020 - nie zwlekaj z tym do ostatniej chwili:)
 
 
01.04.2020
Ostatnia partia ćwiczeń utrwalających z działu 5 - kończąca się oceną. Materiał w nich zawarty jest Wam dobrze znany wiec liczę na same poprawne odpowiedzi. Ćwiczenia są zadane w ćwiczeniach elektronicznych - wszyscy, którzy założyli konta i nie mogli się doczekać kiedy będą mogli je uzupełniać - możecie zaczynać - informacja pojawi się na waszym koncie po zalogowaniu w My English Lab (Pearson). Osoby, które nie założyły kont - bo chcą nie potrafią, nadal mogą to zrobić - napiszcie do mnie, pomogę rozwiązać ten problem - SKUTECZNIE. Osoby, które z innych powodów konta nie mają, np. bo nie chcą - wykonujecie pracę domową metodą tradycyjną - w ćwiczeniówce, strony 46, 47 i 48. Robicie wyraźne zdjęcia lub skany i przesyłacie do mnie na mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. z dokładnym opisem - kto, klasa, co zawiera mail. Zadanie kończy się oceną więc proszę o pełne skupienie i uwagę przy uzupełnianiu ćwiczeń i sprawdzeniu całości przez wysłaniem. Prace nadesłane po terminie (bez względu na to czy będą zrobione online czy w wersji papierowej) lub nie nadesłane w ogóle ocenione będą na ocenę niedostateczną. Termin wykonania: do 06.04.2020 (wtorek)
CIĄG DALSZY JEST DLA CHĘTNYCH (już zalogowanych i tych bez konta) trzy propozycje. Do dwóch w Liveworksheets osoby z kontem po logowaniu przejdą do nich bez problemu, osoby bez konta - wystarczy, że klikną w linki:
1) plansza z nazwami produktów spożywczych: https://www.liveworksheets.com/xb1067pl
2) schorzenia medyczne: https://www.liveworksheets.com/mo22120zk
3) propozycja gry o częściach ciała - na powtórkę przed kartkówką/testem jak znalazł; BEZ LOGOWANIA, należy tylko podać imię i dwie pierwsze litery nazwiska: https://wordwall.net/play/1177/343/790
Powodzenia i mam nadzieję, że Wam się spodobały propozycje. Gdyby ktoś chciał więcej podobnych ćwiczeń, proszę dać znać, wyszukam coś odpowiedniego:)
 
 

30.03.2020
Zapoznaj się z instrukcją instalacyjną LIVEWORKSHEETS i dokonaj rejestracji. Przy podawaniu danych podaj imię i 2 pierwsze litery nazwiska. Instrukcję znajdziesz pod adresem https://padlet.com/malgorzata_stanek1/9a8yhjv74rbd a kod dostępu do odpowiedniej grupy prześlę Ci dzisiaj na grupie w Messernger'ze.
termin wykonania do czwartku - 02.04.2020

27.03.2020 r.
Wejdź na podany adres : https://padlet.com/malgorzata_stanek1/9a8yhjv74rbd , w kolumnie "Instrukcje instalacyjne" znajdziesz nazwaną "Instrukcja dla ucznia w MyEnglishLab Pearson", którą dla Ciebie specjalnie napisałam. Zapoznaj się z nią i wykonaj polecenia w niej zawarte krok po kroku. Umożliwi nam to uzyskanie dostępów do dodatkowych materiałów dedykowanych dla Twojego kursu = podręcznika, stworzonych przez autora książki. Kod dostępu do kursu, o którym wspominam w instrukcji, już dziś będzie na komunikatorze w założonej przeze mnie dla Twojej klasy grupie. Mam nadzieję, że sobie poradzisz ze wszystkim. W razie kłopotów wróć do instrukcji, przeszłam ją dla Ciebie krok po kroku, masz zdjęcia więc dasz radę:) termin wykonania sobota 28.03.2020 do północy:) (muszę jeszcze wprowadzić całe klasy do siebie do konta, bym mogła Wami zarządzać, stąd taki ograniczony czas) Pozdrawiam.

25.03.2020 r.

Witam.
1. Podczas najbliższego naszego spotkania online będę chciała sprawdzić Waszą znajomość II i III form czasowników nieregularnych. Zajęcia będą w przyszłym tygodniu więc macie jeszcze trochę czasu, jeśli czegoś nie do końca się douczyliście/nie pamiętacie.
2. Czas na kulturę. Podręcznik str.78-79. Proszę postępować zgodnie z instrukcjami w podręczniku - tekst przeczytać, słówka/wyrażenia niezrozumiałe przetłumaczyć pisemnie w zeszycie przy użyciu SŁOWNIKA, może być elektroniczny, ale niech to będzie słownik - różnice między słownikami a translatorem wielokrotnie pokazywałam. W zeszycie wykonaj ćw. 2 i 4/79. W ćw. 2 wszelkie zdania, które nie są zgodne z tekstem trzeba poprawić pisemnie - pisząc zaprzeczenie zdania fałszywego i dopisując poprawne zdanie w zeszycie. Pisząc ćw.4 - przepisz zawarte w nim pytania, ALE ZMIEŃ występujące w nich imiona na imię swojego kolegi/swojej koleżanki, po czym udziel pisemnych odpowiedzi na te pytania. Ćw.3/79 - to słownictwo, po prostu sprawdź czy pamiętasz te słowa, jeśli nie to przetłumacz je pisemnie w zeszycie.
3. W zeszycie ćwiczeń - strony 78 - 82. Do wykonania jednego, czy dwóch ćwiczeń będzie potrzebny czytnik QR kodów - znajdziesz w Sklep Play, o ile już go nie masz.
4. Przypominam, że na fb funkcjonują założone przeze mnie specjalne grupy, dla Waszej również. Jeśli jeszcze Cię w niej nie ma wyszukaj mnie wpisując moje imię i pełne nazwisko (Małgorzata Stanek - Kozłowska) i wyślij mi zaproszenie, w zamian otrzymasz zaproszenie do grupy - grupa jest zamknięta, więc nie zapraszajcie nikogo spoza klasy, jednocześnie dbając o to, by wszyscy którzy powinni, w niej się znaleźli.
Powodzenia. termin realizacji zadań - 30.03.2020 (poniedziałek) - nie dotyczy dodania się do grupy, to zróbcie już dziś:)
 

 18.03.2020 r.

1) Obejrzeć filmik nr 1:
https://ed.ted.com/lessons/the-benefits-of-good-posture-murat-dalkinic#watch
i udzielić pisemnej odpowiedzi (między 7 a 10 zdań) na pytanie:
What should/have to/ shoulnd't you do to keep your spine in a good condition/healthy?
(pomysły na odpowiedź zaczerpnij z filmu bezpośrednio lub wywnioskuj na jego podstawie; możesz też zaproponować coś od siebie).
2) Obejrzeć filmik nr 2:
https://ed.ted.com/lessons/the-history-of-tea-shunan-teng/review_open#question-1 i po jego wysłuchaniu/obejrzeniu udzielić odpowiedzi na poniższe pytania:
1. When was tea first consumed as a beverage / a drink?
a) 1500 years ago
b) 1300 years ago
c) 20000 years ago
d) 15000 years ago
2. In what Chinese dynasty was the tea plant first transported to Japan?
a) Tang
b) Qing
c) Ming
d) Yuan
3. In what dynasty did the Emperor change tea making from pressed form to the loose leaves we use today?
a) Tang
b) Qing
c) Ming
d) Yuan
4. The British originally traded what for tea?
a) Gold
b) Opium
c) Wool
d) Silver
5. Along with tea, what are the other two essential goods China exported?
a) Opium and silk
b) Opium and porcelain
c) Silk and porcelain
d) Silk and jade
3) powtarzać II formy czasowników nieregularnych - te z kserówki; jeśli nie macie to poproście o zdjęcie na grupie:). Jeśli już koś te formy zna, może zabrać się za naukę form III, będą potrzebne w następnym dziale:)
4) wykonaj ćwiczenia powtórzeniowe ze stron 76-77 z książki (poza 5 i 6).
Ćwiczenia numer 3,4,7,9 i 10 realizuj pisemnie w zeszycie zgodnie z poleceniami. w ćwiczeniu 11 udziel własnych odpowiedzi pisemnych na pytania (w zeszycie), pamiętaj o przepisaniu pytań.
termin wykonania zadań do 22.03.2020 (niedziela, do północy;) ). zdjęcia z wykonanymi ćwiczeniami w zeszycie, w tym odpowiedzi do wyżej zaleconych filmików, proszę nadsyłać na adres mailowy Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

16.03.2020 r.

Utrwalać słownictwo dotyczące schorzeń i objawów chorobowych,urazów i kontuzji oraz porad medycznych,prozdrowotnych,ćwiczyć konstrukcje zdaniowe z "should/shouldn't/have to/don't have to"
w ćwiczeniówce str 48 i 49( przy czym wszystkie z ćwiczeniówki z działu 5- od str 44  powinny być uzupełnione, poza 47)
powtarzać II formy czasowników nieregularnych.

To my

  • dsc_0327a
  • dsc_0331a
  • dsc_0333a
  • dsc_0335a
  • dsc_0339a
  • dsc_0343a

Logowanie

Kontakt

Sekretariat Budynek B

Czynne: 7:30 - 14:30

tel. 44 615-41-36

Sekretariat Budynek A

Czynne: 8:00 - 10:00

tel. 607-033-582

Dyrektor szkoły

tel. 501-636-957

1% dla SP Rozprza

Dzwonki w szkole

1 godzina lekcyjna 8.00 - 8.45
2 godzina lekcyjna 8.55 - 9.40
3 godzina lekcyjna 9.50 - 10.35
4 godzina lekcyjna 10.45 - 11.30
obiad
5 godzina lekcyjna 11.40 - 12.25
obiad
6 godzina lekcyjna 12.45 - 13.30
7 godzina lekcyjna 13.35 - 14.20
8 godzina lekcyjna 14.25 - 15.10

 

Zaprogramuj przyszłość

Certyfikaty

Przydatne linki

Szukaj