27.05.2020

Jutro 28 maja o godzinie 17.00 chcę się spotkać z Państwem na śródrocznym zebraniu w celu omówienia wyników w nauczaniu zdalnym w drugim półroczu oraz zasadami klasyfikacji końcoworocznej. Dane do spotkania na ZOOM wysłałam w wiadomości messengerem.

 

23.03.2020 

Drodzy rodzice, Proszę o zapoznanie się z zagadnieniami z poszczególnych przedmiotów, zwróćcie uwagę na terminy wykonania prac z poszczególnych przedmiotów. Informacje będą się pojawiać w poniedziałki, środy i piątki, żebyście Państwo nie byli zmuszeni do ciągłego sprawdzania aktualności. Pracujemy nad planem zajęć on-line, które rozpoczniemy w tym tygodniu.

Język polski

Przeczytaj tekst pt. „ O Wandzie, co nie chciała Niemca”.  

W zeszycie wykonaj ćwiczenia nr 1,2,3, str. 151. 

Bardzo proszę, abyście czytali lektury.

Matematyka

Drodzy rodzice i uczniowie, tak jak do tej pory kontakt oraz praca z uczniami będą się odbywać za pośrednictwem platformy wsipnet.pl oraz komunikatora Messenger. Proszę na bieżąco sprawdzać, czy są jakieś nowości na wsipnet, choć tak jak do tej pory będę oczywiście informować o tym na założonej specjalnie dla każdej z klas grupie klasowej na Facebooku. W razie potrzeby proszę o kontakt za pośrednictwem Messengera (nazwa użytkownika: Matematyka J. Foryś). 

Język angielski

Przeczytaj treść tekstu z zadania 9/str.77

Przetłumacz do zeszytu słówka: modern, different, main square, in the past, closed, too far, catch a bus, watch the games, place to live.

Przetłumacz tekst na język polski (ustnie, zdanie po zdaniu).

Zad.10/str.77

Przepisz zdania do zeszytu. Napisz, czy są one prawdziwe (true), czy fałszywe (flase). Fałszywe zdania popraw, napisz pod nimi poprawną, prawdziwą wersję.

Termin wykonania: 25.03.2020

Historia

Proszę opracować ustnie temat: Wyprawy krzyżowe. (str.122-127 podręcznik)

Pisemnie: ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń str.66-67

Ocenę można otrzymać za wykonanie pisemne miniprojektu ze str. 127 indywidualnie     i wysłanie na   adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. ( za podanie wniosków końcowych wyższa ocena)

Termin wykonania 27.03.2020

Geografia

 

 

Proszę rozwiązać test (sprawdzian) z zaległego działu "Wyżyny i góry w Polsce".

Należy wejść na stronę aplikacji https://www.testportal.pl/test.html?t=JzSL7KjXGbzi

Na każde pytanie masz 2 minuty.

Rozwiąż i prześlij. 

1.Przeczytaj rozdział w podręczniku „Przez lądy i oceany” strona 86 – 90

2. Na grupie klas 5  (tylko twoja klasa) na  Messenger  otwórz i przejrzyj przesłaną prezentacje. (jeżeli jeszcze nie jesteś zapisany to proszę to zrobić, jest to dla mnie jedyna możliwości przesyłać Wam gotowych plików.

3. Zrób notatkę w zeszycie w oparciu o prezentacje.

4. Choć wiem, że to trudne spróbuj to zapamiętać, dalej będziemy ćwiczyć na lekcji online.

5. Wykonaj ćw. 1,2 str 52 i ćw. 3 str 53 (ćwiczeniówka)

6. Teraz poćwicz, zapamiętaj kontynenty i oceany na mapie świata wykorzystując aplikację https://www.gry-geograficzne.pl/kontynenty/index.html

https://www.gry-geograficzne.pl/oceany/index.html

termin wykonania zadań: do 27.03.2020

Biologia

 1. Przeczytaj rozdział z podręcznika "Korzeń- organ podziemny rośliny" ze strony 98 -101

 2. Wykonaj ćwiczenia 1, 2  str 66, ćw. 3 str 67

 3. W zeszycie odpowiedź na pytania:

 a) jakie funkcje ma korzeń?

b) Czym różni się system korzeniowy palowy od wiązkowego?

 4. Wykonaj ćw. 5 i 6 ze str. 68 (ćwiczeniówka) , zrób zdjęcie i wyślij na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. z podpisanym imieniem i nazwiskiem.

 czas pracy do 27.03.2020r.

 

16.03.2020

Muzyka

Temat:  Wielka orkiestra symfoniczna – utrwalenie wiadomości.

1). Przeczytaj  informacje dotyczące składu orkiestry (podręcznik, str. 82.)

 2). Na podstawie przeczytanego tekstu rozwiąż krzyżówkę. Dla ułatwienia w każdym haśle umieściłam jedną literę J

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.

F

 

 

    

 

 

 

 

 

 

2.

F

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

P

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

A

 

 

 

 

 

 

 

 

5.

 

 

 

 

 

Y

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.

 

 

 

 

 

 

 

R

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7.

 

 

 

 

 

 

 

W

 

 

 

 

 

 

 

 

8.

 

 

 

 

 

 

 

 

S

 

 

9.

 

Y

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10.

K

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11.

 

 

 

 

T

 

 

 

 

 

Jeśli potrafisz, przerysuj krzyżówkę do zeszytu (możesz poprosić o pomoc starsze rodzeństwo, lub rodzica) i wpisz we właściwe pola odpowiedzi na poniższe zagadnienia:

1. Proste lub poprzeczne – w sekcji dętej drewnianej orkiestry.

2. Ten instrument strunowy uderzany gra często partie solowe w orkiestrze.

3. Na nim nuty.

4. Instrument strunowy szarpany znany już w starożytności.

5. Instrument wbudowany na stałe w ściany sali koncertowej, jego dźwięki można usłyszeć także w kościołach.

6. Nuty z rozpisanymi głosami wszystkich instrumentów w orkiestrze.

7. Najliczniejsza grupa instrumentów w orkiestrze to instrumenty……..

8. Największy i najniżej brzmiący instrument smyczkowy.

9. Kierownik orkiestry.

10. Przedstawiciel muzyków w orkiestrze, zazwyczaj pierwszy skrzypek.

11. Pałeczka dyrygenta.

Jeśli masz kłopoty z przerysowaniem krzyżówki, napisz odpowiedzi zgodnie z numerami pytań

(1. – odpowiedź i tak dalej). Nie przepisuj zagadnień, otrzymasz je do wklejenia po powrocie do szkoły.

Litery z niebieskich pól czytane od góry do dołu utworzą hasło.

3). Wpisz w wyszukiwarce na platformie YouTube hasło, które było rozwiązaniem krzyżówki z dopiskiem Instytut Muzyki i Tańca. Znajdziesz film „Filharmonia od kuchni”. Obejrzyj filmik, postaraj się zapamiętać jak najwięcej szczegółów. Następnie obejrzyj film „Z wizytą w filharmonii”.

4). Zapisz hasło w zeszycie i na podstawie obejrzanych filmów oraz  korzystając ze słowniczka muzycznego lub Wikipedii wyjaśnij znaczenie hasła. Wymień osoby, które pracują w filharmonii.

5). Jeśli pamiętasz melodię piosenki „Wieczór w filharmonii” zaśpiewaj piosenkę domownikom, naucz się jednej zwrotki i refrenu na pamięć. Osoby, które jeszcze nie śpiewały na ocenę, zaliczą piosenkę po powrocie do szkoły.

6). Wiele utworów z repertuaru muzyki klasycznej wykorzystywanych jest do muzykoterapii, czyli leczenia różnych schorzeń, poprawiania nastroju i kondycji poprzez słuchanie muzyki.  Połóż się wygodnie i z zamkniętymi oczami wysłuchaj utworu Antoniego Vivaldiego – Cztery Pory Roku - Wiosna ( w Internecie dostępnych jest wiele jego interpretacji ). Spróbuj rozpoznać instrumenty, jakie słyszysz w kompozycji. Wykonaj rysunek odzwierciedlający  nastrój wysłuchanego utworu, oraz to, co podczas słuchania podsunęła ci wyobraźnia. W czasie wykonywania pracy nadal możesz słuchać muzyki Vivaldiego, dzięki temu odprężysz się i zrelaksujesz .Rysunku nie wyrzucaj! Złóż go i wsuń do zeszytu. Po powrocie do szkoły pooglądamy wszystkie prace.

Zadania przewidziane są na 2 godziny lekcyjne, część zrób w tym tygodniu, drugą część w przyszłym.

Dla chętnych: Referat lub prezentacja multimedialna pt.:

„Instrumenty smyczkowe”.

Jest to praca dla osób, które chciałyby wykonać zadanie dodatkowe na 6. Referat powinien zawierać najważniejsze informacje dotyczące grupy instrumentów smyczkowych, można go uatrakcyjnić zdjęciami. Prezentacje multimedialne proszę wykonać czytelną czcionką z wyodrębnionymi najważniejszymi informacjami. Dołączcie zdjęcia i dźwięki.  Robiliście takie prace już wiele razy, więc znacie moje oczekiwania. Zachęcam do korzystania z różnych źródeł wiedzy. Czas wykonania – do 15.04. 2020.

Język angielski

Kochani uczniowie, większość z Was zdecydowanie poważnie podchodzi do szkolnych zadań, które teraz przychodzi nam wykonywać w innych warunkach i przysyła mi informacje ze zdjęciami wykonanej pracy. Pamiętajcie, że uczyć możemy się zawsze i wszędzie, zwłaszcza języka angielskiego 

Dziś pora na nową porcję zadań, tym razem z wykorzystaniem aplikacji quizlet. 

Na razie zadaję Wam zadania do powtórzenia i utrwalenia materiału, z którym pracowaliśmy na lekcjach w ostatnich tygodniach. Do tego właśnie  służy aplikacja Quizlet, którą znajdziecie na stronie www.quizlet.com. Tam, najlepiej po zarejestrowaniu, w polu” Szukaj” wpisujemy: English Class unit 5 oraz odpowiedni poziom podręcznika, czyli klasa 4 – A1, klasa 5 – A1+, klasa 6 – A2, klasa 7 – A2+. Na razie utrwalamy dział 5, i wykonujemy zadania

Klasa 4 - https://quizlet.com/pl/474253065/english-class-a1-unit-51-flash-cards/

Klasa 5 - https://quizlet.com/pl/490539593/english-class-a1-unit-51-flash-cards/

Klasa 6 - https://quizlet.com/pl/474260156/english-class-a2-unit-51-flash-cards/

Klasa 7 - https://quizlet.com/270217387/english-class-a2-unit-51-flash-cards/

Tam, z paska zadań znajdującego się po lewej stronie wybieramy kolejno: Fiszki, Ucz się, Pisanie, Ćwiczenie, Test. W międzyczasie możecie skorzystać z gier – macie do wyboru grę Dopasowania oraz Grawitacja. Ćwiczymy kolejne etapy, aż do perfekcji. Quizy wykonywane w klasie przychodziły nam łatwiej, bo pracowaliśmy w grupach, teraz czas sprawdzić się indywidualnie. 

W najbliższym czasie, gdy już wszyscy zaprzyjaźnicie się z quizletem,  przydzielę was do klas, ale o tym w następnej wiadomości 

Zachęcam Was też do dołączenia do mojej grupy na FB Angielski Elżbieta Sabaturska-Polok

Szanowni Rodzice, zwracam się z pytaniem, czy wszyscy uczniowie naszej klasy mają dostęp do internetu oraz komputera. W najbliższym czasie jako szkoła chcemy zaproponować formę nauczania zdalnego, w której braliby udział wszyscy uczniowie, w czasie rzeczywistym, czyli każdy przy swoim stanowisku miałby kontakt z nauczycielem i resztą grupy. Wykonanie tego na telefonie jest znacznie trudniejsze, dlatego tak ważny jest dostęp do komputera z internetem. Proszę o informację zwrotną na sms lub adres email.

Przypominam również,że dziś mija termin wykonania pierwszych zadań z języka angielskiego. Proszę o przesłanie zdjęć z wykonaną pracą domową na podany adres e-mail lub na grupę klasową na messenger. Pozdrawiam

 

Drodzy Państwo, poniżej znajdziecie zagadnienia, jakie przygotowali nauczyciele przedmiotów. Proszę o zapoznanie się, a w razie pytań o kontakt sms lub drogą mailową: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Życzę wszystkim zdrowia, wytrwałości oraz cierpliwości.

 

Informatyka

Proszę wykonać dwa wybrane zadania z zadań podsumowujących rozdział „Animacje w środowisku programowania Baltie”, znajdujących się na stronach 77 – 78 podręcznika.

Osoby chętne mogą dodatkowo wykonać zadanie z działu 

„Dla zainteresowanych” – strony 78 i 79.

Czas pracy do 25.03.2020 r.

 

Język polski

1.Co już wiemy o przysłówku?

 Podręcznik str. 173-174. Ćwiczenia nr 1,2,3,4,5.6 wykonać w zeszycie oraz ćwiczenia, które zamieszczone są w ćwiczeniówce przy tym temacie.                                                                                                             

2.Czy warto dążyć do sławy i popularności?

 Przeczytaj tekst Justyny Sucheckiej „20 najbardziej wpływowych nastolatków”- str.114-115. Udziel w zeszycie pisemnych odpowiedzi na polecenia 2,3,4,5,6 ze strony 116. Przeczytaj informacje o tekstach publicystycznych.

 3.Stwórz listę aktywności, które pozwolą ci w wolnym czasie rozwijać rozmaite talenty i umiejętności

4.Napisz opowiadanie z dialogiem pt.” Spełnione marzenie”.

Bardzo proszę o wykonanie tych zadań do 20 marca

 

Matematyka (informacja od p. J. Foryś)

Zadania z matematyki będą zadawane na wsipnet. Tam od pewnego czasu jest założona przeze mnie klasa, do której po otrzymaniu ode mnie kodu mieli się zapisać do klasy. Kod, jeśli ktoś zapomniał, przypomnij proszę sms-em konkretnym zapominalskim (6LSN-5C-MAT). Niestety nie wszyscy do tej pory to zrobili, więc teraz mają poważny impuls, żeby zadziałać. Gdyby mieli problemy niech poproszą rodziców o pomoc lub ewentualnie skontaktują się ze mną przez Messengera. Ale ogólnie, ta czynność trwa 3 minuty.

Wczoraj zamieściłam tam informację, że dziś będzie zadana pierwsza praca domowa i to też proszę zapisz im na stronie. 

Mają zaglądać codziennie na wsipnet, żeby sprawdzić, co jest do zrobienia.

 

Język angielski

1.Na podstawie słownictwa z ćwiczeń 1/s.66 i 2/s.67 (lub słowniczek na s.73) wypisz w zeszycie obiekty, jakie można znaleźć w Piotrkowie Trybunalskim. Następnie przetłumacz na język polski te wyrazy. 

2.Wykonaj ćwiczenia ze strony 48 - zeszyt ćwiczeń.

3.Zarejestruj się na www.quizlet.com (kto jeszcze tego nie zrobił). Stamtąd będzie regularnie porcja ćwiczeń do wykonania, takich jak już robiliśmy w klasie przy użyciu tabletów. 

Zadanie dodatkowe:

Przeprowadź wywiad z babcią lub dziadkiem, a następnie opisz jak wyglądała ich miejscowość w czasach ich młodości. Wykorzystaj wyrażenia… There was - było (dla liczby pojedynczej), There were - Były (dla liczby mnogiej). Wykonaj to zadanie w oparciu o tekst str. 74, użyj przymiotników z ćw.4/str.74.

Polecenie 1 i 3 wykonujemy w zeszycie, polecenie 2 - w zeszycie ćwiczeń. 

Termin wykonania: 18.03.2020.

Proszę o przesłanie zdjęć wykonanych zadań na grupę na messengerze lub na adres e-mail.

 

 

Historia

Proszę opracować ustnie temat: Konflikt papiestwa z cesarstwem. (str. 119 – 121 podręcznik)

Pisemnie: ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń str.64 – 65.

 

Geografia

Przygotowanie do sprawdzianu:

1. Powtórz i utrwal wiadomości z wyżyn: Śląskiej, Krakowsko-Częstochowskiej i Lubelskiej oraz gór : Tatr ( notatki w zeszycie oraz podręcznik od str.59 do 81 ( czas do 20.03)

2. Powtórz krajobrazy wyżyn i gór, korzystając z aplikacji https://wordwall.net/pl/resource/892945/geografia/krajobrazy-polski1-powt%c3%b3rzenie-wy%c5%bcyny-i-g%c3%b3ry (czas do 25.03)

 

Biologia

1. Powtórz lekcję: Tkanki roślinne.  podręcznik str.93/ 97. Utrwal  i zapamiętaj: To najważniejsze! str. 97/podręcz.

2. Wykonaj ćw. 1 str.77 (ćwiczeniówka)

3. Dla chętnych: Wykonanie obserwacji: Badanie kierunku transportu wody w roślinie ćw.3,4,5 str.70 (ćwiczeniówka)

czas wykonania zadań do 25.03.2020r. 

 

Plastyka

Wykonaj zaległe prace - mozaika, witraż.

Technika: Dokończ i wklej do zeszytu ćwiczenia z pisma technicznego.

Czas pracy do 25.03.2020r.

 

 

To my

  • dsc_0327a
  • dsc_0331a
  • dsc_0333a
  • dsc_0335a
  • dsc_0339a
  • dsc_0343a

Logowanie

Kontakt

Sekretariat Budynek B

Czynne: 7:30 - 14:30

tel. 44 615-41-36

Sekretariat Budynek A

Czynne: 8:00 - 10:00

tel. 607-033-582

Dyrektor szkoły

tel. 501-636-957

1% dla SP Rozprza

Dzwonki w szkole

1 godzina lekcyjna 8.00 - 8.45
2 godzina lekcyjna 8.55 - 9.40
3 godzina lekcyjna 9.50 - 10.35
4 godzina lekcyjna 10.45 - 11.30
obiad
5 godzina lekcyjna 11.40 - 12.25
obiad
6 godzina lekcyjna 12.45 - 13.30
7 godzina lekcyjna 13.35 - 14.20
8 godzina lekcyjna 14.25 - 15.10

 

Zaprogramuj przyszłość

Certyfikaty

Przydatne linki

Szukaj