Bi

 

Język polski
-23 marca

Język polski -23 marca

Przeczytaj tekst pt. „ O Wandzie, co nie chciała Niemca”.                                                                     W zeszycie wykonaj ćwiczenia nr 1,2,3, str. 151.                                                                                    Bardzo proszę ,abyście czytali lektury .

Matematyka

Język angielski 

23.03.2020

Przeczytaj treść tekstu z zadania 9/str.77

Przetłumacz do zeszytu słówka: modern, different, main square, in the past, closed, too far, catch a bus, watch the games, place to live.

Przetłumacz tekst na język polski (ustnie, zdanie po zdaniu).

Wykonaną pracę proszę przesłać na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.,
Uwaga: jako temat e-maila prosze wpisać: angielski 23.03.2020

Zad.10/str.77

Przepisz zdania do zeszytu. Napisz, czy są one prawdziwe (true), czy fałszywe (flase). Fałszywe zdania popraw, napisz pod nimi poprawną, prawdziwą wersję.

Termin wykonania: 25.03.2020

Przeczytaj treść tekstu z zadania 9/str.77

Przetłumacz do zeszytu słówka: modern, different, main square, in the past, closed, too far, catch a bus, watch the games, place to live.

Przetłumacz tekst na język polski (ustnie, zdanie po zdaniu).

Zad.10/str.77

Przepisz zdania do zeszytu. Napisz, czy są one prawdziwe (true), czy fałszywe (flase). Fałszywe zdania popraw, napisz pod nimi poprawną, prawdziwą wersję.

Termin wykonania: 25.03.2020

Historia

Geografia 23 marca
1.Przeczytaj rozdział w podręczniku „Przez lądy i oceany” strona 86 – 90
2. Na grupie klas 5  (tylko twoja klasa) na  Messenger  otwórz i przejrzyj przesłaną prezentacje. (jeżeli jeszcze nie jesteś zapisany to proszę to zrobić, jest to dla mnie jedyna możliwości przesyłać Wam gotowych plików.
3. Zrób notatkę w zeszycie w oparciu o prezentacje.
4. Choć wiem, że to trudne spróbuj to zapamiętać, dalej będziemy ćwiczyć na lekcji online.
5. Wykonaj ćw. 1,2 str 52 i ćw. 3 str 53 (ćwiczeniówka)
6. Teraz poćwicz, zapamiętaj kontynenty i oceany na mapie świata wykorzystując aplikację https://www.gry-geograficzne.pl/kontynenty/index.html
 
 

Biologia- 23 marca

do 30 marca

Czytamy z podręcznika informacja na temat tkanek wzmacniających str. 97 z podręcznika

w zeszycie ćwiczeń: cwiczenie 6 str. 65

oglądamy filmik :

  https://www.youtube.com/watch?v=EN9PPm1yM6k

Historia - od 23.03 2020r. do 27.03.2020r.

Proszę powtórzyć ustnie temat: Wyprawy krzyżowe. (str. 122 –127 podręcznik)

Pisemnie: Ocenę można otrzymać za wykonanie pisemne miniprojektu ze str. 127 indywidualnie i wysłanie na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. ( za podanie wniosków końcowych wyższa ocena)

 

 

.Język angielski

 

Kochani, większość z Was zdecydowanie poważnie podchodzi do szkolnych zadań, które teraz przychodzi nam wykonywać w innych warunkach i przysyła mi informacje ze zdjęciami wykonanej pracy. Pamiętajcie, że uczyć możemy się zawsze i wszędzie, zwłaszcza języka angielskiego 

 

Dziś pora na nową porcję zadań, tym razem z wykorzystaniem aplikacji quizlet. 

 

Na razie zadaję Wam zadania do powtórzenia i utrwalenia materiału, z którym pracowaliśmy na lekcjach w ostatnich tygodniach. Do tego właśnie  służy aplikacja Quizlet, którą znajdziecie na stronie www.quizlet.com. Tam, najlepiej po zarejestrowaniu, w polu” Szukaj” wpisujemy: English Class unit 5 oraz odpowiedni poziom podręcznika, czyli klasa 4 – A1, klasa 5 – A1+, klasa 6 – A2, klasa 7 – A2+. Na razie utrwalamy dział 5, i wykonujemy zadania

 

 

 

 

 

Tam, z paska zadań znajdującego się po lewej stronie wybieramy kolejno: Fiszki, Ucz się, Pisanie, Ćwiczenie, Test. Każdy etap wykonajcie co najmniej 5 razy, oczywiście sami ocenicie, kiedy dany materiał będzie już utrwalony - pamiętajcie, że macie to umieć, a nie tylko napisać kartkówkę ;-) W międzyczasie możecie skorzystać z gier – macie do wyboru grę Dopasowania oraz Grawitacja. Ćwiczymy kolejne etapy, aż do perfekcji. Quizy wykonywane w klasie przychodziły nam łatwiej, bo pracowaliśmy w grupach, teraz czas sprawdzić się indywidualnie.

 

W najbliższym czasie, gdy już wszyscy zaprzyjaźnicie się z quizletem,  przydzielę was do klas, ale o tym w następnej wiadomości 

 

Zachęcam Was też do dołączenia do mojej grupy na FB Angielski Elżbieta Sabaturska-Polok

 

 

K
 

 

 Wychowanie fizyczne

Trzeba pamiętać, aby skupić się na dokładnym ruchu każdego stawu.Nagłe agresywne ruchy mogą spowodować kontuzję. Ćwiczenia wykonujemy w dniach w których jest wychowanie fizyczne.

 

 

Ćwiczenie

Czas/Powtórzenia

Pajacyki lub trucht.

1-2 minuty

Krążenia głową w prawo i lewo

po 10 powt. na stronę

Krążenia ramion w przód

10 powt.

Krążenia ramion w tył

10. powt

Rozruszanie nadgarstków w prawo i lewo

15-30 sekund

Krążenia bioder w prawo i lewo

po 10 powt. na stronę

Krążenia kolan w prawo/lewo/do środka/na zewnątrz

10 powt. każda sekwencja

Krążenia stawów skokowych w prawo i lewo

po 10 powt. na stronę

Skłony w rozkroku do środka

10-15

Skłony przy wyprostowanych nogach

10-15

Podskoki z kolanami do klatki piersiowej

10-15

Pompki

8-15

Przysiady

15-30

 

Matematyka kl. V

Na wsipnet.pl 23.03.20 r. Test z wyrażeń algebraicznych (proszę o logowanie się do serwisu)

Dziś rozpoczynamy nowy dział Trójkąty w podręczniku od str. 145

Temat: Trójkąt różnoboczny

Gdy masz jeszcze wątpliwości obejrzyj:

trójkąt czy da się zbudować https://www.youtube.com/watch?v=ai02-Dnfnvg

trójkąty https://www.youtube.com/watch?v=HRa9xz4Tfng

Rozwiąż zadania: 3, 5, 7 str. 147

Dla chętnych zadanie 10,11 str. 147

Rozwiązania należy przesłać na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

 

Biologia
temat:
Tkanki miekiszowe i przewodzące
proszę przeczytać z podręcznika str. 95 i 96 informacje dotyczące tych tkanek a nastepnie obejrzeć filmik ( link poniżej) zwracając szczególną uwagę na treści dotyczące tych tkanek

https://www.youtube.com/watch?v=imJNdRFhKro
z zeszytu ćwiczeń :ćw. 4 str 63
czas do :26 marca

 

Muzyka, klasa V

Temat:  Wielka orkiestra symfoniczna – utrwalenie wiadomości.

1). Przeczytaj  informacje dotyczące składu orkiestry (podręcznik, str. 82.)

 2). Na podstawie przeczytanego tekstu rozwiąż krzyżówkę. Dla ułatwienia w każdym haśle umieściłam jedną literę J

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.

F

 

 

    

 

 

 

 

 

 

2.

F

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

P

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

A

 

 

 

 

 

 

 

 

5.

 

 

 

 

 

Y

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.

 

 

 

 

 

 

 

R

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7.

 

 

 

 

 

 

 

W

 

 

 

 

 

 

 

 

8.

 

 

 

 

 

 

 

 

S

 

 

9.

 

Y

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10.

K

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11.

 

 

 

 

T

 

 

 

 

 

Jeśli potrafisz, przerysuj krzyżówkę do zeszytu (możesz poprosić o pomoc starsze rodzeństwo, lub rodzica) i wpisz we właściwe pola odpowiedzi na poniższe zagadnienia:

1. Proste lub poprzeczne – w sekcji dętej drewnianej orkiestry.

2. Ten instrument strunowy uderzany gra często partie solowe w orkiestrze.

3. Na nim nuty.

4. Instrument strunowy szarpany znany już w starożytności.

5. Instrument wbudowany na stałe w ściany sali koncertowej, jego dźwięki można usłyszeć także w kościołach.

6. Nuty z rozpisanymi głosami wszystkich instrumentów w orkiestrze.

7. Najliczniejsza grupa instrumentów w orkiestrze to instrumenty……..

8. Największy i najniżej brzmiący instrument smyczkowy.

9. Kierownik orkiestry.

10. Przedstawiciel muzyków w orkiestrze, zazwyczaj pierwszy skrzypek.

11. Pałeczka dyrygenta.

 

Jeśli masz kłopoty z przerysowaniem krzyżówki, napisz odpowiedzi zgodnie z numerami pytań

(1. – odpowiedź i tak dalej). Nie przepisuj zagadnień, otrzymasz je do wklejenia po powrocie do szkoły.

Litery z niebieskich pól czytane od góry do dołu utworzą hasło.

3). Wpisz w wyszukiwarce na platformie YouTube hasło, które było rozwiązaniem krzyżówki z dopiskiem Instytut Muzyki i Tańca. Znajdziesz film „Filharmonia od kuchni”. Obejrzyj filmik, postaraj się zapamiętać jak najwięcej szczegółów. Następnie obejrzyj film „Z wizytą w filharmonii”.

4). Zapisz hasło w zeszycie i na podstawie obejrzanych filmów oraz  korzystając ze słowniczka muzycznego lub Wikipedii wyjaśnij znaczenie hasła. Wymień osoby, które pracują w filharmonii.

5). Jeśli pamiętasz melodię piosenki „Wieczór w filharmonii” zaśpiewaj piosenkę domownikom, naucz się jednej zwrotki i refrenu na pamięć. Osoby, które jeszcze nie śpiewały na ocenę, zaliczą piosenkę po powrocie do szkoły.

6). Wiele utworów z repertuaru muzyki klasycznej wykorzystywanych jest do muzykoterapii, czyli leczenia różnych schorzeń, poprawiania nastroju i kondycji poprzez słuchanie muzyki.  Połóż się wygodnie i z zamkniętymi oczami wysłuchaj utworu Antoniego Vivaldiego – Cztery Pory Roku - Wiosna ( w Internecie dostępnych jest wiele jego interpretacji ). Spróbuj rozpoznać instrumenty, jakie słyszysz w kompozycji. Wykonaj rysunek odzwierciedlający  nastrój wysłuchanego utworu, oraz to, co podczas słuchania podsunęła ci wyobraźnia. W czasie wykonywania pracy nadal możesz słuchać muzyki Vivaldiego, dzięki temu odprężysz się i zrelaksujeszJ. Rysunku nie wyrzucaj! Złóż go i wsuń do zeszytu. Po powrocie do szkoły pooglądamy wszystkie prace.

 

Zadania przewidziane są na 2 godziny lekcyjne, część zrób w tym tygodniu, drugą część w przyszłym.

 

Dla chętnych: Referat lub prezentacja multimedialna pt.:

„Instrumenty smyczkowe”.

Jest to praca dla osób, które chciałyby wykonać zadanie dodatkowe na 6. Referat powinien zawierać najważniejsze informacje dotyczące grupy instrumentów smyczkowych, można go uatrakcyjnić zdjęciami. Prezentacje multimedialne proszę wykonać czytelną czcionką z wyodrębnionymi najważniejszymi informacjami. Dołączcie zdjęcia i dźwięki.  Robiliście takie prace już wiele razy, więc znacie moje oczekiwania. Zachęcam do korzystania z różnych źródeł wiedzy. Czas wykonania – do 15.04. 2020.

 

 
 
Informatyka
Proszę wykonać dwa wybrane zadania z zadań podsumowujących rozdział „Animacje w środowisku programowania Baltie”, znajdujących się na stronach 77 – 78 podręcznika.
Osoby chętne mogą dodatkowo wykonać zadanie z działu
„Dla zainteresowanych” – strony 78 i 79.
Czas pracy do 25.03.2020 r.

 

kl. 5. Mietek Włóka matematyka

Matematyka klasa 5 Zadania utrwalające podręcznik str. 142 do str. 143 do 20 marca

Quiz:

quizizz.com/join/quiz/5e6d65716b6dac001b9b7706/start?referrer=5aa677689a0b060019239f5b

skrót do ćwiczenia tabliczki mnożenia

quizizz.com/join/quiz/5e6d57378839cf001bf2f5a3/start?from=soloLinkShare&referrer=5aa677689a0b060019239f5b

Quiz dla chętnych

quizizz.com/join/quiz/5e6d73788839cf001bf31f5f/start?referrer=5aa677689a0b060019239f5b

Dodatkowe zestawy dostępne na wsipnet po przesłaniu swojego adresu na e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

 

 VB język angielski

 

Termin wykonania: 18.03.2020
1.     Na podstawie słownictwa z ćw.1/66, 2/s.67 (lub słowniczek s.73) wypisz w zeszycie wszystkie obiekty publiczne, jakie można znaleźć w Piotrkowie Trybunalskim. Przetłumacz na język polski wypisane słowa.
2.     Wykonaj ćwiczenia ze strony 48 - zeszyt ćwiczeń.
3. Pamiętajcie, że każdy może się zalogować na quizlet.com, gdzie można wyszukać nazwę podręcznika English Class A1+ i tam wykonywać ćwiczenia. 

 

Zadanie dodatkowe / dla chętnych:
3.     Przeprowadź wywiad z babcią lub dziadkiem a następnie opisz, jak wyglądała ich miejscowość w czasach ich młodości. Używaj wyrażenia There was… - Było… (liczba pojedyncza) oraz There were… - Były… (liczba mnoga) Wykonaj to ćwiczenie w oparciu o tekst na stronie 74, użyj przymiotników z ćw.4/s.74

 

Polecenie 1 i 3 wykonujemy w zeszycie, polecenie 2 – w zeszycie ćwiczeń. 

 

Robimy zdjęcia z wykonanymi wszystkimi poleceniami i wysyłamy na email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Historia

Proszę opracować ustnie temat: Wyprawy krzyżowe. (str. 122 – 127 podręcznik)

Pisemnie: ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń str.66– 67.

 
Plastyka, technika: Wykonaj zaległe prace.

Czas pracy do 25.03.2020r.

Język polski- klasa piąta

                                                                                                                                                 
 1. Co już wiemy o przysłówku?

 Podręcznik str. 173-174. Ćwiczenia nr 1,2,3,4,5.6 wykonać w zeszycie oraz ćwiczenia, które zamieszczone są w ćwiczeniówce przy tym temacie.                                                                                                             

2. Czy warto dążyć do sławy i popularności?

 Przeczytaj tekst Justyny Sucheckiej „20 najbardziej wpływowych nastolatków”- str.114-115. Udziel w zeszycie pisemnych odpowiedzi na polecenia 2,3,4,5,6 ze strony 116. Przeczytaj informacje o tekstach publicystycznych.

 3.Stwórz listę aktywności, które pozwolą ci w wolnym czasie rozwijać rozmaite talenty i umiejętności

4. Napisz opowiadanie z dialogiem pt.” Spełnione marzenie”.

Bardzo proszę o wykonanie tych zadań do 20 marca

 

zadania z biologii - do zrealizowania do przyszłego czwartku -19 marca.

Temat : Tkanki roślinne- podział. Tkanka okrywająca

Do zeszytu notatka :

1. Tkanka to zespół komórek o podobnej budowie, odpowiedzialny za wykonanie w organiźmie określonych funkcji

2.Podział tkanek

a) tkanki twórcze :

-stożek wzrostu korzenia i łodygi

- miazga

b) tkanki stałe:

-okrywająca ( skórka, korek)

- miękiszowa (miękisz asymilacyjny, spichrzowy, powietrzny, zasadniczy0

- przewodzące ( drewno, łyko)

- wzmacniające (twardzica, zwarcica)

zeszyt ćwiczeń-  tylko zadania 1i 2 str. 62

proszę o zapoznanie się z treściami ze strony 93 i 94 z podręcznika

proponuje obejrzenie filmiku na youtuube : lekcja biologii z mikroskopem- tkanki roślinne- okrywająca. ( Zobacz to na własne oczy)

Geografia: Przygotowanie do sprawdzianu:
1. Powtórz i utrwal wiadomości z wyżyn: Śląskiej, Krakowsko-Częstochowskiej i Lubelskiej oraz gór : Tatr ( notatki w zeszycie oraz podręcznik od str.59 do 81 ( czas do 20.03)
2. Powtórz krajobrazy wyżyn i gór, korzystając z aplikacji https://wordwall.net/pl/resource/892945/geografia/krajobrazy-polski1-powt%c3%b3rzenie-wy%c5%bcyny-i-g%c3%b3ry (czas do 25.03)

 

 

To my

  • dsc_0327a
  • dsc_0331a
  • dsc_0333a
  • dsc_0335a
  • dsc_0339a
  • dsc_0343a

Logowanie

Kontakt

Sekretariat Budynek B

Czynne: 7:30 - 14:30

tel. 44 615-41-36

Sekretariat Budynek A

Czynne: 8:00 - 10:00

tel. 607-033-582

Dyrektor szkoły

tel. 501-636-957

1% dla SP Rozprza

Dzwonki w szkole

1 godzina lekcyjna 8.00 - 8.45
2 godzina lekcyjna 8.55 - 9.40
3 godzina lekcyjna 9.50 - 10.35
4 godzina lekcyjna 10.45 - 11.30
obiad
5 godzina lekcyjna 11.40 - 12.25
obiad
6 godzina lekcyjna 12.45 - 13.30
7 godzina lekcyjna 13.35 - 14.20
8 godzina lekcyjna 14.25 - 15.10

 

Zaprogramuj przyszłość

Certyfikaty

Przydatne linki

Szukaj