Język angielski (30.03.2020 r.)

Powtórzyć słownictwo dotyczące pogody, pomieszczeń, czynności. Powtórzyć słowa piosenek z podręcznika – o pogodzie i rymowanki (tej, w której tata stał na głowie), przygotować się do spotkania ze mną – wtorek godzina 16.00 ( ID 267 979 324). Proszę mieć uszykowane książki, ćwiczeniówki, prace które do tej pory zadałam i zeszyty😊 i słuchać rodziców proszę😊😊.

03.04.2020 r.

(zgodnie z umową podaję zakres materiału zrealizowany podczas naszej lekcji online, 21.03.2020. Temat i odpowiedzi do ćwiczenia nr2 powinny być wpisane w zeszycie. Osoby, które do tej pory nie znają słownictwa z ćw.1 wpisują słowa wraz z tłumaczeniami.)

Topic: Extreme weather – uzupełnianie ćwiczeń. Utrwalenie słownictwa związanego z pogodą, opisywaniem jej i wyrażaniem czynności wykonywanych w chwili mówienia.

Odpowiedzi do ćwiczeń:

ex. 1 p. 26 (podręcznik)

1. Hurricane – huragan// 2. Heat wave – falaupałów// 3. Blizzard – zamieć// 4. Cold  snap – fala chłodów, bez opadów// 5. Flood – powódź// 6. Thunderstorm – burza z piorunami 

Ex.2 p.36

1. Ice cap// 2. Thunderstorm// 3. Blizzard// 4. Flood// 5. Heatwave// 6. Thunderstorm

dodatkowe słówka z ćw.2 pomagające w lepszym zrozumieniu zdań z tego ćwiczenia:

suddenly – nagle// dry – sucho// thunder – grzmot// lightening – piorun// a lot od – dużo// everywhere – wszędzie// for days – w ciągu iluś dni z rzędu// fires – pożary// heavy – ciężki, obfity – np. o deszczu 

praca domowa: utrwalić słownictwo dotyczące pogody, umieć wyrażać ją; umieć wyrażać czynności wykonywane w chwili mówienia; Przeczytać teksty w podręczniku ze stron 38 – 39 i ZASTANOWIĆ się, które miejsce przyrodnicze w Polsce lubisz najbardziej, dlaczego i co tam można zobaczyć. Przypominam, że strony 30 i 31 w ćwiczeniówkach powinny być uzupełnione.

 08.04.20 r.

Zgodnie z obietnicą i naszymi ustaleniami, wstawiam linki do ciekawych ćwiczeń i piosenek. Część z nich poznaliście już na lekcji, a część jest dla Was niespodzianką. Każdy link będzie opisany więc będziecie wiedzieć co gdzie jest, nim z niego skorzystacie. Korzystanie z linków jest DOBROWOLNE, jednak bardzo PROSZĘ, by WSZYSCY uczniowie, w miarę swoich możliwości woklanych i pamięciowych - a znam już Was trochę i wiem, że małe nie są:) - nauczyli się słów piosenki, które dla Was napisałam.

A teraz linki:

easter cryptogram - szyfrowanie, kodowanie

https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Easter/EASTER_CRYPTOGRAM_gr112lo

easter picture description  - podpisywanie obrazka

https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Easter/Easter_yt94791yc

easter word search - wyszukiwanie słów w wykreślankach

https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Easter/Easter_word_search_ar93328tm

https://wordwall.net/play/1240/264/559

labelling the pictures - podpisywanie obrazków

https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Easter/Easter_vocabulary_bz92410mn

labelling the pictures - wordwall - podpisywanie obrazków

https://wordwall.net/play/1240/160/970

learning app - easter labelling the pictures  - ćwiczenie znane z zajęć :)

https://learningapps.org/watch?v=p7m4hzjjc20

easter vocabulary writing - ćwiczenie z zajęć - podpisywanie obrazków - to z kwiatuszkiem

https://learningapps.org/watch?v=ptkjfxrzn20

easter vocabulary - yt pronunciation - wymowa słów związanych z Wielkanocą

youtube.com/watch?time_continue=15&v=SVTNHoYhJqs&feature=emb_logo

maple easter game - what is it? yt song - bardzo ciekawa piosenka, wpadająca w ucho. Nucę ją na zmianę z naszą:)

https://www.youtube.com/watch?time_continue=4&v=dI5bj8iMTz8&feature=emb_logo

NASZE słowa do piosenki - wejdź na mój padlet, w kolumnie nazwanej "Coś dla najmłodszych" znajdziecie słowa piosenki, którą proszę byście wszyscy znali. Wystarczy pobrać zamieszczony PDF lub go otworzyć i gotowe - możecie już śpiewać:)

https://padlet.com/malgorzata_stanek1/9a8yhjv74rbd

melodia do piosenki

https://www.youtube.com/watch?v=JBWDmHidzJc

Przypominam o pracach plastycznych dla CHĘTNYCH - zdjęcia tych prac będą umieszczone na stronie szkoły. Wykonujecie pracę metodą dowolną, na kartkach z bloku lub na papierach ksero, w formacie A4. Kartki możecie zostawić płaskie - wtedy robicie pocztówki, lub złożyć je na pół - wtedy są kartki z życzeniami w środku. (życzenia, wierszyki lub inne wpisy do kartek możecie znaleźć w Internecie). Pamiętajcie, że robiąc pocztówkę powinien być jakiś napis w języku angielskim na niej, choćby "HAPPY EASTER" :) Obrazek na pocztówce lub na kartce musi być związany z Wielkanocą. Wykonujecie zdjęcia swojej pracy - wyraźne, nieporuszone, wysyłajcie w załącznikach na mój adres mailowy - Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. - opisując w tytule maila lub w treści - imię, nazwisko, klasa:) DO PIĄTKU (10.04.2020 rano)

UWAGA!!!

Wszyscy CHĘTNI uczniowie, którzy chcieliby korzystać regularnie ze strony LIVEWORKSHEETS, proszę zgłosić się do Waszej pani wychowawczyni po loginy i hasła, które Jej przekazałam.  A teraz na koniec, chciałabym  złożyć  Wam i Waszym najbliższym najserdeczniejsze życzenia rodzinnych Świąt Wielkiej Nocy. Zdrowia wyżej niż sufit sięga, czasu spokojnego w sercach i pod dachem, pogody w duchu i na dworze i samych dobrych myśli w głowie. A w Poniedziałek....;p (byle nie z nieba) :))

Zgodnie z obietnicą i naszymi ustaleniami, wstawiam linki do ciekawych ćwiczeń i piosenek. Część z nich poznaliście już na lekcji, a część jest dla Was niespodzianką. Każdy link będzie opisany więc będziecie wiedzieć co gdzie jest, nim z niego skorzystacie. Korzystanie z linków jest DOBROWOLNE, jednak bardzo PROSZĘ, by WSZYSCY uczniowie, w miarę swoich możliwości woklanych i pamięciowych - a znam już Was trochę i wiem, że małe nie są:) - nauczyli się słów piosenki, które dla Was napisałam.

A teraz linki:

easter cryptogram - szyfrowanie, kodowanie

https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Easter/EASTER_CRYPTOGRAM_gr112lo

easter picture description  - podpisywanie obrazka

https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Easter/Easter_yt94791yc

easter word search - wyszukiwanie słów w wykreślankach

https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Easter/Easter_word_search_ar93328tm

https://wordwall.net/play/1240/264/559

labelling the pictures - podpisywanie obrazków

https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Easter/Easter_vocabulary_bz92410mn

labelling the pictures - wordwall - podpisywanie obrazków

https://wordwall.net/play/1240/160/970

learning app - easter labelling the pictures  - ćwiczenie znane z zajęć :)

https://learningapps.org/watch?v=p7m4hzjjc20

easter vocabulary writing - ćwiczenie z zajęć - podpisywanie obrazków - to z kwiatuszkiem

https://learningapps.org/watch?v=ptkjfxrzn20

easter vocabulary - yt pronunciation - wymowa słów związanych z Wielkanocą

youtube.com/watch?time_continue=15&v=SVTNHoYhJqs&feature=emb_logo

maple easter game - what is it? yt song - bardzo ciekawa piosenka, wpadająca w ucho. Nucę ją na zmianę z naszą:)

https://www.youtube.com/watch?time_continue=4&v=dI5bj8iMTz8&feature=emb_logo

NASZE słowa do piosenki - wejdź na mój padlet, w kolumnie nazwanej "Coś dla najmłodszych" znajdziecie słowa piosenki, którą proszę byście wszyscy znali. Wystarczy pobrać zamieszczony PDF lub go otworzyć i gotowe - możecie już śpiewać:)

https://padlet.com/malgorzata_stanek1/9a8yhjv74rbd

melodia do piosenki

https://www.youtube.com/watch?v=JBWDmHidzJc

Przypominam o pracach plastycznych dla CHĘTNYCH - zdjęcia tych prac będą umieszczone na stronie szkoły. Wykonujecie pracę metodą dowolną, na kartkach z bloku lub na papierach ksero, w formacie A4. Kartki możecie zostawić płaskie - wtedy robicie pocztówki, lub złożyć je na pół - wtedy są kartki z życzeniami w środku. (życzenia, wierszyki lub inne wpisy do kartek możecie znaleźć w Internecie). Pamiętajcie, że robiąc pocztówkę powinien być jakiś napis w języku angielskim na niej, choćby "HAPPY EASTER" :) Obrazek na pocztówce lub na kartce musi być związany z Wielkanocą. Wykonujecie zdjęcia swojej pracy - wyraźne, nieporuszone, wysyłajcie w załącznikach na mój adres mailowy - Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. - opisując w tytule maila lub w treści - imię, nazwisko, klasa:) DO PIĄTKU (10.04.2020 rano)

UWAGA!!!

Wszyscy CHĘTNI uczniowie, którzy chcieliby korzystać regularnie ze strony LIVEWORKSHEETS, proszę zgłosić się do Waszej pani wychowawczyni po loginy i hasła, które Jej przekazałam.  A teraz na koniec, chciałabym  złożyć  Wam i Waszym najbliższym najserdeczniejsze życzenia rodzinnych Świąt Wielkiej Nocy. Zdrowia wyżej niż sufit sięga, czasu spokojnego w sercach i pod dachem, pogody w duchu i na dworze i samych dobrych myśli w głowie. A w Poniedziałek....;p (byle nie z nieba) :))

16.04.20 r.

Wejdź na mój padlet https://padlet.com/malgorzata_stanek1/9a8yhjv74rbd - w znanej Ci kolumnie "coś dla trzecioklasistów" znajdują się "materiały okołoświąteczne" - trzy karty pracy. Jeśli masz możliwość to je wydrukuj - karta "Where's the Bunny" - utrwalająca przyimki miejsca; oraz krzyżówka - utrwalająca poznane słownictwo związane z Wielkanocną i wykonaj ćwiczenia. Trzecia karta - książeczka, jest materiałem dodatkowym - ciekawostką, do poczytania, pomalowania - dodatkowo utrwali Twoją znajomość słówek:) Jeśli nie masz możliwości drukowania, ćwiczenia z kart 1 i 2 wykonaj pisemnie w zeszycie - zapisz numer karty i ponumeruj odpowiedzi. Pamiętaj, by przetłumaczyć odpowiedzi na język polski. Powodzenia:)

22.04.20 r.

Zgodnie z umową wstawiam Wam materiały z zajęć online z wtorku. Proszę ładnie przepisać całość do zeszytu i nauczyć się słówek.

22nd April 2020

Topic: Places in town – shops.

a toy shop – sklep z zabawkami

a pet shop – sklep zoologiczny

a sports shop – sklep sportowy

a newsagent’s – kiosk

a supermarket – supermarket

a clothes shop – sklep odzieżowy

a bakery – piekarnia

a butcher’s – „mięsny”

a greengrocer’s – „warzywniak”


Proszę o podesłanie na adres mailowy 
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. zdjęć/skanów z wykonanymi ćwiczeniami ze strony 32 w ćwiczeniówce. W przypadku braków sprzętowych lub innych problemów technicznych p.Szulc dysponuje moim tymczasowym numerem telefonu i zobowiązała się go podać tym  z Państwa, którzy nie dadzą rady wysłać prac drogą mailową.

I obiecany wreszcie test, o który dopytywały dzieci:)

https://www.liveworksheets.com/hu187041mg

Proszę wejść w link powyżej, po zrobieniu ćwiczeń przez dzieci, należy kliknąć na dole strony FINISH, następnie wybrać opcję po prawej stronie EMAIL MY ANSWERS TO MY TEACHER, wpisać po kolei:

imię i nazwisko;

klasa;

przedmiot;

email nauczyciela: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Klikamy: SEND

(następne okienko, które się pojawi, zamykamy przyciskiem "OK")

2. Do naszych następnych zajęć (wtorek, 28.04.2020) proszę, by dzieci wykonały również ćwiczenia utrwalające słownictwo na stronach 33 i 34 w ćwiczeniówce - sprawdzimy je na lekcji.
Za ćwiczenia z ćwiczeniówki oraz za test będą wystawione oceny.
3. Utrwalmy liczby:

Przepisz do zeszytu lub wydrukuj, jeśli masz taką możliwość, kartkę z liczbami. POŁĄCZ każdą liczbę z jej nazwą innym kolorem.

4. TA CZĘŚĆ JEST DLA CHĘTNYCH.
Dawno nic Wam nie podrzucałam, a słyszałam, że dopytujecie, zatem ciekawe linki do nauki przez zabawę:) Obie dotyczą sklepów i innych obiektów w mieście, część już była, a część może być znana z gier/filmów/bajek. Korzystajcie, bawcie się i uczcie się przez zabawę. Jeśli chcecie, bym wiedziała jak Wam poszło, możecie mi ją wysłać na adres mailowy - tak samo jak test, lub pobrać dane do logowania na tej stronie od p.Szulc, a wyniki będą zapisywały się automatycznie. POWODZENIA :)

https://www.liveworksheets.com/zy88239mb    

https://www.liveworksheets.com/rq157699yf

 

    EX.1

11 TWENTY

13 SEVENTEEN

15 ELEVEN

12 NINETEEN

14 SIXTEEN

20 FIFTEEN

18 FOURTEEN

16 THIRTEEN

19 TWELVE

17 EIGHTEEN

EX. 2

21 SEVENTY - SIX

32 A HUNDRED

43 NINETY - EIGHT

54 TWENTY - ONE

65 THIRTY - TWO

76 FIFTY - FOUR

87 FORTY - THREE

98 SIXTY - FIVE

100 EIGHTY - SEVEN

28.04.2020 r.

Proszę przepisać datę, temat i nazwy sklepów; poniższe „pytania o sklepy i towar do kupienia” są do wielokrotnego czytania i korzystania i budowania na ich podstawie własnych pytań i odpowiedzi, tylu, aż będą dla Was spontaniczne😊
treść pytań o „kwotę//ilość pieniędzy” i informacja o pensach i funtach są do przeczytania – ćwiczenia na liczenie kwot i zapytania o cenę będziemy robić na zajęciach majowych – 05.05.2020 – wtorek, 16.00)
Poniżej podałam linki do ciekawych zabaw językowych, które tak Wam się podobały. Dorzuciłam kilka w gratisie😊
 28th April 2020
Topic: Numbers and shops – exercises.
a sweet shop - cukiernia
a pizza place - pizzeria
a computer shop – sklep komputerowy
a book shop - księgarnia
a fast-food place – bar szybkiej obsługi
a music shop – sklep muzyczny

an ice-cream shop – lodziarnia 😊
PYTANIA I ODPOWIEDZI O SKLEPY//TOWAR DO KUPIENIA

1. Where can you buy ……(co)……..? – gdzie możesz kupić……..?
np. Where can you buy apples?

                I can buy ……(co)……at the ……(sklep)……. . – mogę kupić………..w ……….. .
                np. J can buy apples at the greengrocer’s.

2. What can you buy at …...(sklep)..…? – co możesz kupić w……..?
np. What can you buy at a computer shop?

                I can buy …(co)... there//at …(sklep)…. . - - mogę kupić …………. tam/w ……….. .
                np. I can buy a computer there.     // I can buy a computer at a computer shop.

możesz zacząć też odpowiedź „od końca” 😊

At the …(sklep)... I can buy ….(co)….. . – W ………. Mogę kupić …………… .
np. At the computer shop I can buy a computer.

PYTANIA I ODPOWIEDZI O KWOTĘ // ILOŚĆ np. pieniędzy, wynik matematyczny

How much is it? – ile to jest? //ile to kosztuje?

It is ………. . – to jest // to kosztuje …….. .

penny -  pens (drobna waluta brytyjska; odpowiednik naszego grosika)
pence – pensy (drobna waluta brytyjska; odpowiednik naszych groszy)
pound/pounds – funt/funty (grubsza waluta brytyjska; odpowiednik naszej złotówki//złotówek)

UWAGA!!!
odpowiednik nie znaczy, że wartość jest taka sama.
żeby mieć 1p musimy wydać ok 5 groszy
żeby mieć 1£ musimy wydać ok 5 złotych

Zwróć uwagę na zapis waluty przy kwotach niepełnych -  £6.30    // 40p
(symbol funta stawiamy przed ilością funtów; symbol pensa stawiamy po)

 Zestaw linków do gier i ćwiczeń dodatkowych:

https://learningapps.org/view2082411 - łączenie liczb z nazwami – zabawa z zajęć (0-100)

https://learningapps.org/view1324295 - łączenie liczb z nazwani – jednokolorowa wersja (0-100)

https://learningapps.org/view3758131 – 6 zabaw w 1 miejscu; liczby 10-100

https://learningapps.org/1781146 - numbers 20-100; memory game

https://learningapps.org/3417289 - ćwiczenie poprawnego zapisu liczb

https://learningapps.org/view2875643 - sklepy - łączenie nazw z obrazkami

https://learningapps.org/view2341955 - sklepy - łączenie nazw z obrazkami, inna zabawa niż powyżej

 05.05.2020 r,
Topic: Let’s go shopping – robimy zakupy, płacimy rachunki.

PYTAMY O CENĘ JEDNEJ RZECZY
How much is it?/ How much is this? – ile to kosztuje? (kiedy pytamy o cos, co jest kupowane na sztuki
                                     i jest blisko nas)
  It is……/ This is..…. . – To kosztuje………
How much is that? – ile tamto kosztuje? (kiedy pytamy o jakąś jedną rzecz,
                       która jest od nas oddalona)

   That is / That’s ………. To jest/ To kosztuje………….

PYTAMY O CENĘ WIELU RZECZY
How much are they? / How much are these? – ile one kosztują? (kiedy pytamy o coś, co jest w liczbie mnogiej)                                                 (rzeczy są blisko nas)
 They are………. – one kosztują……….

How much are those? – ile one kosztują? (pytamy o kilka rzeczy, które są dalej od nas)
          They are ……… - one kosztują……..
INNE ZWROTY UŻYWANE W CZASIE ZAKUPÓW
Here you are. – proszę bardzo (gdy coś podajemy, np. pieniądze; lub gdy coś nam podają w sklepie – np. nasz towar)
Here is your change. – oto Twoja reszta.
Good morning/ afternoon / evening – dzień dobry (z rana/ po południu/ wieczorem)
Thank you. – dziękuję
Goodbye – do widzenia
Good night – dobranoc (jeśli kończymy zakupy późnym wieczorem i jest już ciemno)
😊
Przesyłam notatki z zajęć, z 05.05.2020. Jeśli masz możliwość wydrukuj je i wklej do zeszytu. Jeśli nie masz drukarki przepisz wszystko do zeszytu. PAMIĘTAJ, ŻE WSZYSTKIE NOTATKI Z DZIAŁU "SKLEPY" MOŻESZ RÓWNIEŻ DODATKOWO ZAPISAĆ W PAMIĘCI KOMPUTERA :)

Dołóż wszelkich starań, by na następne zajęcia znać wszystkie nazwy sklepów oraz pytania i odpowiedzi z tego działu. Pytania dotyczące pieniędzy oraz podliczanie rachunków będziemy jeszcze ćwiczyć.

DWA PONIŻSZE LINKI SĄ DO OBOWIĄZKOWEGO WYKONANIA - pamiętajcie żeby przesłać wyniki, wciskacie FINISH, wybieracie prawą opcję - Email my teacher, uzupełniacie wszystkie pola odpowiednio wpisując: swoje imię, klasę, język angielski, mój email Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

https://www.liveworksheets.com/dv94841pa - ćwiczenia z monetami

https://www.liveworksheets.com/yt57555bg - ćwiczenia z cenami

ĆWICZENIA DLA CHĘTNYCH

https://www.baamboozle.com/game/72824 - nauka lub gra - 4 warianty  (sklepy - wersja łatwiejsza)

https://www.baamboozle.com/game/15615 - nauka lub gra - 4 warianty  (sklepy - wersja trudniejsza)

https://learningapps.org/display?v=p0w11i0b316 - sklepy - łączenie nazw z obrazkami

https://learningapps.org/display?v=p1zjre5oj17 - sklepy - wielokrotny wybór

PAMIĘTAJ - nie musisz się logować by korzystać z linków. Możesz z nich korzystać wiele razy. Jeśli chcesz, bym mogła wstawić  Ci ocenę za aktywność, to w LEARNINGAPPS musisz się najpierw zalogować - wszelkie kody mam, więc jeśli masz ochotę korzystać po zalogowaniu - daj znać mi - podczas zajęć lub poproś rodzica o wysłanie do mnie sms; lub zapytaj o dane logowania Wychowawcę:)

 08.05.20 r.

Witam. Proszę dalej ćwiczyć nazwy sklepów oraz pytania o ceny produktów i podliczanie rachunków. W tym ćwiczeniu pomocne mogą być następujące linki. Baamboozle jest nową stroną. Możecie wybrać opcję "study" - by się poduczyć; lub rozgrywki - "play" - są trzy warianty podliczania punktów. Z Learningapps już chyba korzystaliście, więc wiecie jak ich używać. W Wordwall pamiętaj, by podać swoje imię i nazwisko - inaczej nie będę wiedziała kto rozwiązał ćwiczenie:) Pamiętajcie, że poprzednie linki są nadal aktywne, więc jeśli jeszcze nie rozwiązaliście ćwiczeń, nadal możecie to zrobić.

https://www.baamboozle.com/game/69707 - liczenie - yes/no

https://www.baamboozle.com/game/30878 - czytanie kwot

https://learningapps.org/10878924 - British money - łączenie w pary

https://learningapps.org/10331729 - how much money.... - pary

https://learningapps.org/3373871 - money pary

https://wordwall.net/play/2085/056/124 - gra, pamiętaj by podać imię i nazwisko
Powodzenia i do zobaczenia we wtorek o 16:)

https://learningapps.org/3373871 - money pary

https://wordwall.net/play/2085/056/124 - gra, pamiętaj by podać imię i nazwisko

Powodzenia i do zobaczenia we wtorek o 16:)

11.05.2020

Czas na odrobinę samodzielnego słuchania i pracę z tekstami w podręczniku.

strona 61 - w książce - posłuchaj kilka razy nagrania piosenki, by umieć poprawnie wymawiać słowa w niej użyte

strona 62 - w książce - osłuchać się z nagraniem tekstu, by umieć przeczytać samodzielnie wszystkie zdania

(nagrania tekstu piosenki i czytanki znajdziesz na płycie dołączonej do podręcznika)

Nadal utrwalaj słownictwo i ćwicz liczenie pieniędzy, zadawanie pytań - o kwoty pieniężne i o sklepy, a także ćwicz udzielanie odpowiedzi na tego typu pytania. Wszelkie potrzebne notatki - wzory pytań, odpowiedzi oraz linki do interaktywnych kart pracy znajdziesz w dwóch/trzech ostatnich zakładkach. Linki nadal są aktywne.

Powodzenia i do zobaczenia we wtorek o 16:)

12.05.20 r.

12 th May 2020y.
Lesson
Topic: How much money have you got? How much is…..? / How much are…? – ćwiczenia w liczeniu, zadawaniu pytań i odpowiadaniu na nie.

I’ve got 20p. – ja mam 20pensów
She’s got £11. – ona ma 11 funtów

Have you got £1.38? – czy ty masz 3 funty i 38 pensów?
Has he got 89p? – czy on ma 38 pensów?

We haven’t got £100. – my nie mamy 100 funtów.
Iza hasn’t got £6.05. – Iza nie ma 6 funtów i 5 pensów.

Homework
- naucz się/powtórz słownictwo/wyrażenia z działu 4, które są w książce i te ode mnie (sklepy, nazwy podstawowych rzeczy, które możesz w nich kupić, liczby do 100 – by móc określać ile co kosztuje, walutę – pence, pound; dodawanie i odejmowanie też się przyda😊 )
- uzupełnij w ćwiczeniówce strony 36 i 37 (str. 35 została przez nas uzupełniona na lekcji)
- wykonaj ćwiczenie, które jest umieszczone poniżej. Wpisz odpowiedzi do zeszytu, postępuj zgodnie ze wskazówkami i przykładami.
- zrób wyraźne zdjęcia stron 36 i 37 z ćwiczeniówki oraz ćwiczeń w zeszycie i podeślij je do mnie na mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (termin wykonania zadania – do 17.05.2020 - niedziela) 😊

Exercise 1:
Odpowiedz na pytania. Staraj się udzielać odpowiedzi całym zdaniem – zacznij od „It is….” lub „They are….”.
1. How much is a bike?
2. How much is a skateboard?
3. How much is a kite?
4. How much are a skateboard and a ball?
5. How much are a bike and a guitar?
6. How much are a skateboard, a guitar and a ball?
7. How much are a ball and a kite?
Exercise 2:
Oblicz pisemnie kwoty. Nazwij wartość waluty – pence/pound(s)
0). 25p + 19p = 44p        
twenty-five pence + nineteen pence = forty-four pence
   £23.11 + £4.06 = £27.17
twenty-three pounds eleven pence + four pounds six pence = twenty-seven pounds seventeen pence
1). 77p + 27p = ____
2). £13.05 + 45p = ____
3). £54.08 + £12.63 =
Nie spiesz się wykonując ćwiczenia. Staraj się zrobić wszystkie przykłady samodzielnie. Przed wysłaniem pracy domowej do oceny – sprawdź poprawność i czytelność wykonania pracy. POWODZENIA
😊
Pamiętaj o krótkim sprawdzeniu wiedzy w przyszłym tygodniu. Zakres jest podany na początku pracy domowej.

15.05.2020

Przypominam o zadanej pracy domowej - str.36 i 37 oraz 2 pisemne ćwiczenia w zeszycie - proszę zrobić wyraźne zdjęcia i podesłać na mój adres mailowy Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do poniedziałku 18.05.2020.

Proszę nauczyć się czytać rymowankę ze str.41 w książce oraz zapoznać się z krótkimi tekstami ze str.42, 44 i 45(ex.2).

22.05.2020 r.
Wykonaj ex.1 p.38 w ćwiczeniówce. Termin - do zajęć online, 26.05.2020 - sprawdzę na lekcji to ćwiczenie.
Pamiętaj, że we wtorek jest Dzień Matki. Z tej okazji wykonaj jedną ze wskazanych prac:
Zaprojektuj: Dyplom Uznania dla MAMY  „Diploma for The Best Mum in the world”
lub MEDAL dla NAJLEPSZEJ MAMY NA ŚWIECIE
za Jej codzienne starania i pracę, jaką wykonuje. Postaraj się, aby wyrażał on całą Twoją wdzięczność i uczucia względem Twojej Mamy. Obie wersje prac wykonaj na formacie A4 najstaranniej jak tylko umiesz i najbardziej potajemnie, jak to tylko możliwe; czcionka i ułożenie napisu na medalu lub dyplomie dowolne; technika dowolna;. Jeśli wykonujesz prace domowe w obecności/z pomocą mamy/rodziców, to tym razem tą pracę wykonaj zupełnie samodzielnie. We wtorek będziesz mógł/mogła wręczyć Mamie wykonana przez siebie pracę Na odwrocie możesz napisać swoje życzenia, albo list do Mamy, wszystko to, o czym często zapominasz Jej powiedzieć, a za co podziękować. W środę, lub w czwartek - 27 lub 28.05.2020 wykonaj wyraźne zdjęcie pierwszej strony pracy i podeślij je do mnie na adres mailowy - NIE PODPISUJ PRACY NA PIERWSZEJ STRONIE. Pod pracą, albo w miejscu "pustym" na pracy, połóż małą karteczkę ze swoim imieniem i nazwiskiem. Jeśli się zgodzisz na publikację zdjęć, Twoja praca będzie umieszczona na stronie szkoły.

 25.05.20 r.

 Załączam dwie pozycje tematyczne na Dzień Matki - mam nadzieję, że pamiętacie. Ćwiczenia są dla chętnych. Pamiętajcie, że czekam na zdjęcia z Waszymi projektami dyplomów lub odznaczeń dla Waszych mam. Szczegóły pracy znajdziecie w zakładce piątkowej. Link do bardzo ciekawej strony pełnej inspiracji, piosenek i samych przyjemnych ćwiczeń związanych z Dniem Matki znajduje się poniżej. Dajcie znać, czy Wam też się spodobały ćwiczenia i pomysły tu zawarte:)

 https://www.liveworksheets.com/iq646667zq

Poza tym, wszystkie wcześniej zadane prace ustne są jak najbardziej aktualne - proszę utrwalać umiejętność czytania, liczenia oraz znajomość słownictwa z działu.

      27.05.2020

(temat z lekcji online - proszę przepisać do zeszytu temat i pytania zaczynające się od "How" wraz z tłumaczeniami)
26thMay2020
Topic: Utrwalenie wiadomości z zakresu liczenia kwot pieniężnych i słownictwa z działu 4. Czytanie. Pytania i odpowiedzi.

Proszę wykonać ćwiczenia 1 i 2 ze str.48 w książce bazując na poniższych informacjach. W ćw.2 proszę podać wymiary własnych sprzętów, nie tych w klasie, a zamiast "teacher's desk" podać wymiar "kitchen table"
How tall? - jak wysoki?
How wide? - jak szeroki?
How long? - jak długi?
How far away? - jak odległy?

Proszę też, by dzieci przeczytały krótki komiks na str.49 w książce i wykonały ćwiczenia do niego w ćwiczeniówkach na str.40. Na lekcji online dzieci będą czytać odpowiedzi.

Zbliżamy się do kolejnego testu - tym razem dział 4. Termin testu to nadchodzący tydzień.
Proszę pamiętać, że dziś i jutro do mniej więcej 14 czekam na zdjęcia prac z okazji Dnia Mamy. Nie wszystkie dzieci muszą przysyłać zdjęcia swoich upominków wykonanych dla Mam; jedynie te chętne się pochwalić swoim dziełem mi, i jeśli się Państwo zgadzacie, na stronie szkoły, gdzie mogą zostać opublikowane jeszcze w czwartek lub w piątek :) .

01.06.2020 r.

Z najlepszymi życzeniami z okazji Dnia Dziecka - linki tematyczne. Posłuchajcie, pośpiewajcie. Bawcie się dobrze. Mam nadzieję, że zawartość linków przypadnie Wam do gustu:) 
https://www.youtube.com/watch?v=I_uDUSzzSUo - a song

https://www.youtube.com/watch?v=2EwKdFdcXm8 - stories for children

 03.06.2020

Podaję linki do DWÓCH kart będących "sprawdzianem" za działu 4.
https://wordwall.net/play/990/266/9515  - test do poniedziałku 08.06.2020 do 18.00 - przed rozpoczęciem pisania trzeba podać imię i nazwisko
https://www.liveworksheets.com/cj4367sm  - karta do wykonania do poniedziałku, 08.06.2020, do 18.00. Po uzupełnieniu odpowiedzi klikamy FINISH i wybieramy prawą opcje "email my teacher" - trzeba podać imię dziecka, klasę, przedmiot, a w ostatniej rubryce mój mail - Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
KARTA DLA CHĘTNYCH :)
https://www.liveworksheets.com/ld48881bx  - kodowanie sklepowe

Notatka z zajęć online
2nd June 2020
Topic: Ostateczne utrwalenie wiadomości z działu "Shopping". Kształty i miary długości. How tall? // How high?

Przy używaniu „high”/”tall” pamiętaj o różnicy między wysokością i szerokością danej rzeczy, obiektu;
high - oznacza jak wysoko coś znajduje się od podłoża; mówimy, że coś jest "high" jeśli to coś szersze niż wyższe – np.:
a high wall – wysoka ściana,
high mountains – wysokie góry (gdy mówimy o całym paśmie górskim)
a high window - kiedy okno znajduje się wysoko od podłoża;

tall - oznacza wysokość danego obiektu lub osoby (osoba zawsze jest "tall"); mówimy, że coś jest "tall" kiedy to coś jest wyższe niż szersze, np.:
a tall man – wysoki mężczyzna
tall trees – wysokie drzewa
a tall building - np taki pojedynczy "szklany" wieżowiec z ogromną ilością okien
a tall window - kiedy jest okno wąskie ale wysokie
Informacje na ten temat macie w filmiku w poniższym linku - nie przejmujcie się, że nie rozumiecie jakiegoś słowa, słuchajcie i patrzcie na obrazki i pomocne strzałki. Po przeczytaniu notatki wszystko Wam się będzie kojarzyło we właściwy sposób:)
https://www.youtube.com/watch?time_continue=2&v=aSEKoGQ9cvo&feature=emb_title

a circle – kółko
a triangle – trójkąt
a rectangle – prostokąt
a square – kwadrat
an octagon - sześciokąt

centimetre(s) // metre(s) // kilometre(s)
centymetr(y) //(metr)y) // (kilometr(y)

Na zajęciach wykonaliśmy ex.1, 2 str. 39 oraz sprawdziliśmy str. 40 (workbook). W książce str.48 i wstępnie przypomnieliśmy słownictwo dotyczące jedzenia z działu 5. Słownictwo będziemy dalej utrwalać i rozwijać na następnej lekcji.

Homework:
Wykonaj całą str. 41 (proszę mi przysłać zdjęcie tej strony na mail) termin - do piątku - 05.06.2020. Wykonaj też ćw.2 i 3 str. 39 (odpowiedzi sprawdzimy na lekcji we wtorek).

STRONY Z GRAMI Z LEKCJI – rozwijające i utrwalające słownictwo dotyczące nazw pożywienia
https://www.baamboozle.com/game/64143
https://www.baamboozle.com/game/78298
https://www.baamboozle.com/game/56698

 05.05.2020 r.

 Na najbliższe zajęcia online proszę przypomnieć sobie słownictwo dotyczące pożywienia oraz zastanowić się, które z tych potraw/rzeczy lubicie, a których nie. Można w tym celu wykorzystać strony, które podałam ostatnio - te z których korzystaliśmy na koniec zajęć we wtorek.
Proszę również przygotować się do odpowiedzi ustnej - czytanie tekstów z działu "shopping" - nadal są osoby, które nie mają oceny z czytania.
Przypominam, że w zakładce środowej są linki do sprawdzianów - ich termin wygasa w poniedziałek o 18. Proszę nie czekać na ostatni moment, bo "złośliwość rzeczy martwych" (w tym wypadku prądu, Internetu) jest niebywała i może okazać się za późno.

 10.06.2020 r.                                         

Lesson 09th June 2020

topic: What's for breakfast?

Na zajęciach omówiliśmy ćw.1/50

Poznaliśmy słowa piosenki - ćw.2/51

Do przeczytania została Ci historyjka ze str.52 w książce.

W zeszycie ćwiczeń zrób ćw. 1 ze str.42 i ćw.1 ze str. 43.

Zgodnie z ustaleniami podpinam Wam linki do ciekawych stron związanych z jedzeniem - są to gry, aktywne plansze itp, każdy znajdzie coś dla siebie. W części z nich strona będzie pytała Cię o imię - podaj je i nie zapomnij podać dwóch pierwszych liter nazwiska:)

https://www.youtube.com/watch?v=rkoKjUayyS8  - jedzenie

https://www.youtube.com/watch?v=Q793ho7TtAA - food names duuużo

https://wordwall.net/pl/resource/2595728/angielski/food - przypinanie nazw

https://www.liveworksheets.com/uy6326bt - przypisywanie nazw

https://wordwall.net/pl/resource/2421067/food - ruletka

https://www.liveworksheets.com/ik7569ip - food abcd

https://www.liveworksheets.com/vn405gi - likes/dislikes pytania i odpowiedzi

https://www.liveworksheets.com/ig406jz - likes/dislikes słuchanie true/false

https://wordwall.net/play/817/305/590 -  krety food

https://wordwall.net/play/939/349/3133  -  jedzenie, łączenie w party

Przypominam, że w poprzedniej notatce macie dużo linków dotyczących jedzenia - nadal możecie z nich korzystać.

https://www.youtube.com/watch?v=qh-H7c1VSgw  - jedzenie – wolna wymowa

 15.06.2020

Przed jutrzejszymi zajęciami online proszę przejrzeć następujące ćwiczenia z podręcznika:

ćw. 1, 2 str.54 komiks, dni tygodnia i nazwy żywności; ćw. 2 str.55 - obrazki + opisy; ćw.1 str.56 - tabelka; ćw.1 str.57 - piosenka

UWAGA  SŁOWNICTWO!!!

Monday - poniedziałek

Tuesday – wtorek

Wednesday – środa

Thursday – czwartek

Friday – piątek

Saturday – sobota

Sunday - niedziela

I like....the most. - ja lubię najbardziej

I like....the least. - ja lubię najmniej

I have/eat (breakfast/lunch/dinner/dessert/supper) at (8a.m./1p.m./4p.m./6p.m./7p.m. o'colck).

ja mam/jem śniadanie/lunch/obiad/deser/kolację o godzinie 8 rano/13/16/18/19

What's for breakfast/lunch/dinner/dessert/supper? - Co jest na śniadanie/lunch/obiad/deser/kolację?

 17.06.2020

Topic: Ćwiczenia w wyrażaniu pór i składu posiłków. 
Wykonaj w zeszycie ćw. 1 ze str.55 z książki - wczoraj robiliście zapis strony. W sumie powinno być 9 zdań - pierwsze trzy zdania przykładowe powinny być uzupełnione i przepisane do zeszytu. 
W podobny sposób napisz zdania w ćw. 1 ze str.44 w ćwiczeniówce.
Do wykonania będą jeszcze: ćw.1 i 2 ze str.46 na podstawie tabelki) i ćw.1 ze str.47 (tutaj jest zupełna dowolność łączenia produktów z dniem tygodnia - Ty decydujesz kiedy co jesz) :)
Jeśli nadal lubisz zagadki, to ćw.2 ze str.44 będzie idealne - możesz je też wykonać, ale jest ono dodatkowe.
Poniższe linki są do stron z ćwiczeniami interaktywnymi, które SĄ POMOCNE I SĄ DLA CHĘTNYCH:
https://www.baamboozle.com/game/746 - określanie godzin - pełne godziny
https://www.baamboozle.com/game/75613 - "What's this?" - nazwy produktów spożywczych
https://www.baamboozle.com/game/99347 - "this is"/"they are" - nazwy produktów spożywczych
https://www.baamboozle.com/game/60154 - określanie godzin - godziny niepełne
PAMIĘTAJ!!!
wszystkie powyższe linki do stron są bezterminowe i nie mają limitu wejść:) Możesz z nich korzystać na 4 sposoby - zdecyduj który najpierw; sprawdź. która wersja strony jest Twoją ulubioną.

 23.06.2020
Spotykamy się, dzisiaj,  po raz ostatni w roku szkolnym - sprawdzimy zadnia z ostatniego tygodnia i ... na tym chyba zakończymy tą wyjątkową podróż edukacyjną w tym roku szkolnym. Ponieważ nie wiem w jakim stanie liczebnym się spotkamy, już teraz składam Wam najserdeczniejsze życzenia wakacyjne - zdrowia, pogody i radości, wytchnienia od codziennych (szkolnych) trosk, pasji, przygód i wrażeń (aczkolwiek z rozsądkiem za pan brat jednak - by zdrowie się nie naruszyło) :)
Dziękuję Wam za ten rok szkolny, za serce które wkładaliście w zdobywanie wiedzy, za życzliwość i przyjemne chwile on-line, za zainteresowanie i terminowość, za zaangażowanie i sumienność, za starania...DZIĘKUJĘ:)
Na wypadek niepogody lub nadmierną ilość wrażeń, lub chwilę nudy, lub chęć zrobienia czegoś innego niż....albo na rozruch przed wrześniem:) wrzucam przydatne, kolorowe linki. Stopień trudności od bardzo, bardzo łatwych po nieco trudniejsze. Wszystkie związane z wakacjami. Każdy jest opisany, wielokrotnego użytku, nie wymaga logowania. Polecam i życzę miłej zabawy:)  Do zobaczenia po wakacjach (oby osobiście) :)
https://www.liveworksheets.com/ct71145mk - holiday – vocabulary - bardzo trudne
https://www.liveworksheets.com/hp660074vr - holiday vocabulary - ok
https://www.liveworksheets.com/yv836911qv - holiday vocabulaty - nieco trudniejsze
https://www.liveworksheets.com/bv8166ms - summer crossword - ok
https://www.liveworksheets.com/sq8241ni - summer vocabulary - ok
https://www.liveworksheets.com/cv660390ft - summer holiday text - ok
https://www.liveworksheets.com/pa21683ll - summer definitions - ok
https://www.liveworksheets.com/oh668837dd  - summer prepositions - łatwe
https://www.liveworksheets.com/sb456174hj - postcard - łatwe
https://www.liveworksheets.com/gi803620tt - Olaf's summer song
https://www.liveworksheets.com/ns834105pa - summer spy - ok
https://www.baamboozle.com/game/102082 - vocabulary - ok
https://www.baamboozle.com/game/97820 - vocabulary - ok

 

To my

  • dsc_0327a
  • dsc_0331a
  • dsc_0333a
  • dsc_0335a
  • dsc_0339a
  • dsc_0343a

Logowanie

Kontakt

Sekretariat Budynek B

Czynne: 7:30 - 14:30

tel. 44 615-41-36

Sekretariat Budynek A

Czynne: 8:00 - 10:00

tel. 607-033-582

Dyrektor szkoły

tel. 501-636-957

1% dla SP Rozprza

Dzwonki w szkole

1 godzina lekcyjna 8.00 - 8.45
2 godzina lekcyjna 8.55 - 9.40
3 godzina lekcyjna 9.50 - 10.35
4 godzina lekcyjna 10.45 - 11.30
obiad
5 godzina lekcyjna 11.40 - 12.25
obiad
6 godzina lekcyjna 12.45 - 13.30
7 godzina lekcyjna 13.35 - 14.20
8 godzina lekcyjna 14.25 - 15.10

 

Zaprogramuj przyszłość

Certyfikaty

Przydatne linki

Szukaj