7 października klasy VII wybrały się na jednodniową wycieczkę do Kazimierza Dolnego. Maleńkie, urokliwe miasteczko przywitało nas promieniami jesiennego słońca. Zwiedzanie tego pięknego zakątka rozpoczęliśmy od spaceru w wąwozie lessowym Korzeniowy Dół. Nie jest on długi, bo ma raptem niespełna 700 metrów długości, ale potrafi wyjątkowo zauroczyć, szczególnie o tej porze roku. Potem był spacer po historycznym Rynku. Znajduję się on w samym sercu miasta, niedaleko największej polskiej rzeki Wisły. Przepiękne i zabytkowe kamienice, stara studnia oraz budynki wokół starówki pamiętające czasy epoki odrodzenia na długo pozostaną w naszej pamięci. Następnie udaliśmy się na Górę Trzech Krzyży. Jest to miejsce nawiązujące do Golgoty a krzyże postawiono w 1708 roku. Miały one upamiętniać liczne ofiary zarazy morowej, która miała miejsce na tych terenach. Zbocza i szczyt Góry Trzech Krzyży porasta chroniona prawnie, rzadka roślinność wśród której możemy znaleźć wisienkę karłowatą, omany i ostnice. Z tego miejsca roztacza się cudowny widok na cały Kazimierz. Weszliśmy również na Wzgórze Zamkowe i zwiedziliśmy zabytkową Basztę. Jest to kamienną wieża z przełomu XIII i XIV wieku. Za czasów Łokietka broniła przeprawy przez Wisłę, służyła też jako latarnia morska, bowiem na jej szczycie palono ogień, który ze znacznej odległości informował o położeniu portu. Potem był godzinny rejs po Wiśle. Trasa przebiegała w górę rzeki. Po drodze mijaliśmy zamek w Janowcu. Na wysokości Męćmierza nasz statek zawrócił i wróciliśmy do portu. W schronisku PTTK czekał na nas pyszny obiadek. Po objedzie jeszcze raz krótki spacer po Rynku i czas na zakup symbolicznych kogutów z ciasta drożdżowego. Dziś są one turystyczną atrakcją i obowiązkowym przysmakiem podczas wizyty w tym urokliwym miasteczku. Zachęcamy do zapoznania się z legendą o kazimierzowskim kogucie. Już w drodze powrotnej wspięliśmy się na wzgórze, by zwiedzić zamek w Janowcu. Niestety nie udało nam się wejść do środka. Hmmm ….. troszkę się spóźniliśmy. No cóż, trzeba będzie tu wrócić. Droga powrotna była długa, ale bardzo wesoła. Uczniowie ujawnili swoje talenty wokalne- było głośno, było wesoło, było super !!! Zachęcamy do obejrzenia galerii zdjęć.